افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید سنگ آهن بافق با حضور وزیر تعاون

وزیر تعاون در جریان سفر به شهرستان بافق در استان یزد طرح‌های جدید سنگ آهن مرکزی ایران را افتتاح، کلنگ زنی و رونمایی کرد.

«حجت الله عبدالملکی» در این سفر فرآیند آغاز ساخت کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن و میزان سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال را کلید زد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ این کارخانه قرار است طی ۳۶ ماه ساخته و برای ۹۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

ایجاد ارزش افزوده، حرکت در مسیر توسعه زنجیره فولاد و تأمین خوراک برای کارخانه‌های فولادسازی از جمله اهداف ایجاد کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان بافق است.

وزیر تعاون همچنین کلنگ واحد فرآوری سنگ‌های کم عیار و باطله معدن چغارت را به زمین زد.

این خط فرآوری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت سه میلیون تن طی مدت شش ماه کاری ایجاد می شود و به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد کرد.

عبدالمالکی وزیر تعاون عملیات اجرایی ساخت خط فرآوری سنگ‌های کم‌عیار سه چاهون را نیز کلنگ زنی کرد.

خط فرآوری سنگ‌های کم‌عیار سه چاهون با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سه میلیون تن اجرا می شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است این طرح در بازه زمانی ۶ ماهه ایجاد و برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

ایجاد ارزش افزوده، تأمین بخشی از خوراک مورد نیاز کارخانجات کنسانتره سازی و توسعه اشتغال در منطقه از جمله اهداف تعیین شده برای اجرای این طرح توسعه ای در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

وزیر تعاون، دو پست‌ اختصاصی برق این شرکت را نیز افتتاح کرد. افتتاح پست‌های اختصاصی برق ۱۳۲/۴۰۰ نخلستان با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و پست برق ۳۳/۱۳۲ آفتاب با ظرفیت ۱۵۰ مگاواتی از دیگر طرح های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است که با حضور وزیر تعاون و سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

تأمین برق پایدار مطمئن برای بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور، تأمین برق پایدار برای توسعه آتی طرح‌های شرکت سنگ آهن مرکزی و توسعه و افزایش ظرفیت برق رسانی به دیگر صنایع شهرستان بافق و جنوب شرق استان یزد از جمله اهداف افتتاح این پست‌های اختصاصی برق است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این سفر از سامانه‌های «باهم» و «سوت زنی» نیز رونمایی کرد.

سامانه «با هم» درگاه ارتباطی مستقیم کارگران با مدیریت است که از طریق پرتال داخلی شرکت بدون نیاز به اینترنت قابل دسترس است.

این سامانه امکان دریافت درخواستها، شکایات و ایده های نوآورانه را فراهم خواهد کرد.

سامانه «سوت زنی» نیز که در واقع درگاه افشاگری فساد است و قابلیت دسترسی از طریق سایت شرکت را دارد، امکان بررسی سریع گزارش‌ها جهت جلوگیری با برخورد با فساد را فراهم کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..