عبدالملکی:

با اهمال‌کاری در جذب سرمایه‌ها برخورد انقلابی می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر تسهیل در امور مربوط به سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: هرگونه اهمال کاری مدیران در جذب سرمایه‎ها با برخورد انقلابی مواجه خواهد شد.

«حجت الله عبدالملکی» در مراسم افتتاح، کلنگ زنی و رونمایی از طرحهای جدید شرکت سنگ اهن مرکزی ایران در بافق اظهار کرد: هدف اول در این سفر قدردانی از کارگران و مدیران این مجموعه ارزشمند است که آینده ای درخشان را برای آن رقم می زنند.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، گفت: بیشترین و فراوانترین واژگان در بیانات امام راحل(ره)، مردم بودند چرا که اندیشه و ذهن ایشان مشغول به موضوع خدمت به مردم بود که این مهم نیز برآمده از مکتب اسلام است.

وزیر تعاون گفت: اگر امام خود را وقف مردم کردند، عنصر اساسی از نگاه حضرت امام، مردم بودند چرا که مردم هم علت و هم پایه انقلاب در تداوم و برقراری هستند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در گام اول که پایه‌هایش اثبات شد، مسیر جدیدی را در گام دوم برای خود باز کرده و اکنون در سومین سال دومین گام انقلاب هستیم و همچنان عنصر اصلی مردم هستند، چون انقلاب برای مردم و به دست مردم و پیش می رود به همت مردم.

وزیر تعاون حضور در این دولت انقلابی که به خواست مردم در سال گذشته شکل گرفت را یک فرصت خواند و گفت: در وزات تعاون نیز محور فعالیتها و اقدامات مردم هستند.

وی با بیان این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مردمی ترین وزارتخانه با خدمت رسانی به ۶۵ میلیون نفر از مردم کشورمان به طور مستقیم است، گفت: در این وزارتخانه چهار عرصه کار و اشتغال، عرصه آتیه مردم، عرصه رفاه مردم و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب پذیر و عرصه اموال مردم را مدنظر داریم.

وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا استفاده از نیروهای خلاق و انقلابی در مسند امور است به طوری که امروز ۶۰۰ انتصاب در مدیریت عالی این وزارتخانه رقم خورده که عمدتاً افرادی جوان، نخبه و معتقد و با تجربه هستند.

عبدالمالکی عنوان کرد: در این دوره چهار ماهه‌ی انتصاب این افراد، شاهد اتفاقات بزرگی در کشور هستیم که افتتاح طرح های توسعه‌ای قابل ملاحظه در بخش‌های مختلف از جمله طرح‌های یزد از جمله همینهاست.

وی گفت: ثمره دوره مدیریتی جدید، رکورد زدن در حوزه‌های تولید و سودآوری بوده است و این نشان می دهد که امیدی که مقام معظم رهبری در دل مردم با عنوان گام دوم ایجاد کردند، مبتنی بر طرفیتهای واقعی بوده است.

وی با بیان این که یکی از کارهای جدی و اساسی در این دوره، سالم سازی نظام مدیریتی بوده است، عنوان کرد: شفاف سازی در این حوزه منجر به کوتاه شدن دست واسطه‌ها و جلوگیری از بروز فساد شده است.

وزیر تعاون خاطرنشان کرد: سنگ اهن مرکزی ایران یک مجموعه باسابقه و از مفاخر فولاد ایران است، گفت: متاسفانه در بازه‌ای، آن گونه که باید به این مجموعه توجه نشده است و در برخی سالها به دلایلی مانند عدم سرمایه گذاری رشد منفی داشته است.

وی گفت: اگر خام فروشی را در کشور نهی می‌کنیم، متناسب با آن در منطقه نیز توجه به این موضوع حائز اهمیت است و امروز خوشبختانه شاهد ایجاد یک حلقه دیگر از این زنجیره یعنی ساخت کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان بافق هستیم که اتفاقی مبارک در کشور است.

وزیر تعاون از مسئولان محلی نیز خواست در فرایند سرمایه گذاری تسهیل شود و استعلام ها در اسرع وقت انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر نیت مدیری که امضاء به دست اوست، سنگ اندازی باشد به شدت در این باره برخورد خواهیم کرد و در این دولت اصلا قابل قبول نیست لذا هرگونه اهمال کاری مدیران در جذب سرمایه‎ها با برخورد انقلابی مواجه خواهد شد.

وزیر تعاون در پایان نیز در مورد افزایش حقوق کارگران نیز گفت: افزایشی بعد از چندین سال در این دولت اتفاق افتاده است که به مذاق برخی افراد خوش نیامده است در حالی که هم به نفع کارگران و هم به نفع تولید کشور خواهد بود.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..