نماینده مردم بافق در مجلس:

بافق با وجود معادن غنی، محروم است

نماینده مردم بافق و پنج شهرستان دیگر استان یزد با بیان این که بافق علی رغم وجود معادن متعدد و غنی از توسعه محروم مانده است، خواستار اهتمام به ایجاد حلقه‌های آخر زنجیره فولاد در این شهرستان شد.

«محمدرضا صباغیان» در مراسم افتتاح، کلنگ زنی و رونمایی از طرح های جدید شرکت سنگ اهن مرکزی ایران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: بافق از نعمت سرسبزی بی بهره بوده و اب و هوایی سخت دارد ولی خوشبختانه معادنی غنی دارد.

وی افزود: بافق در مرکزیت جغرافیایی کشور قرار گرفته و در چهار راه مواصلات ریلی کشور واقع شده است.

صباغیان خاطرنشان کرد: سالهاست که بافق به رغم وجود معادن متعددی که دارد، تنها نگاه استخراجی به ان شده و همواره از شهرستانهای محروم در استان یزد است.

وی در همین رابطه با بیان این که متاسفانه بیمارستان بافق مربوط به دهه اول انقلاب و از امکانات محزوم بوده و از امراضی مانند سرطان معده و برخی بیماری های دیگر رنج می برد، این محرومیتها را باعث برخی گلایه‌ها و انتقاداتی از سوی شهروندان بوده است.

وی با بیان این که خوشبختانه واحد گندله سازی بافق کلید خورده که می تواند تصمیم خوبی برای توسعه شهرستان باشد، گفت: امروز بخش خصوصی به بخش فولادسازی در شهرستان بافق ورود کرده ولی ایجاد حلقه‌های آخر زنجیره فولاد در بافق مغفول مانده که امیدواریم مسئولان در این باره کمک کنند تا محرومیت از این شهرستان رخت بربندد.

این نماینده مجلس خواستار تخصیص دو درصد معادن و تبدیل وضعیت کارگران شد و افزود: سیاست کلان کشور ورود معادن به بورس است ولی خواستار بازگشت ۵۰ درصد از سود آن به شهرستان برای هزینه کرد در داخل بافق در راستای تحقق تعهدات داده شده هستیم.

وی ادامه داد: بافق ظرفیت ایجاد یک فرودگاه کوچک دارد و امیدواریم با توجه به سابقه فرودگاهی این شهرستان تا قبل از انقلاب، برای ایجاد آن نیز مسئولان دستور لازم را بدهند.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان، گفت: سنگ اهن مرکزی در موضوع انتقال آب دیده نشده است که امیدواریم از ظرفیت این مجموعه بهره مند شویم.

به گفته صباغیان، بافق هیچ کمکی از دولت نمی‌خواهد و تنها خواستار پرداخت حقوق دولتی معادن و مسئولیتهای اجتماعی معادن هستیم که امیدواریم مجوزهای لازم در این رابطه لحاظ شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..