نماینده مردم یزد در مجلس:

بودجه ملی هیچ معنایی برای استان‌ها ندارد/درآمد یکی از معادن را به انتقال آب اختصاص می‌دهیم

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که یزد در حوزه‌های مختلف از جمله آب و راه دارد، گفت: درآمد یکی از معادن یزد برای انتقال آب به استان استفاده شود.

«محمدصالح جوکار»در نشست جمع بندی سفر یک روزه نیکزاد نائب رئیس مجلس اظهار کرد: یزد به عنوان یک شهر برخوردار شناخته می‌شود در حالی که ما در همین شهر یک جمعیت حاشیه‌نشین گسترده‌ای داریم که از امکانات اولیه زندگی و خدمات هم بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به این که سرانه‌های شهر یزد در حوزه‌های مختلف کمتر از میانگین کشوری و استاندارد است، گفت: علاوه بر این مشکلات بحث آلایندگی‌های بسیار گسترده هم مزید بر علت شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ملی هیچ معنایی برای استان‌ها ندارد، گفت: چرا باید طرحی که در استان یزد قرار است، اجرا شود اعتبارش در دست شخص دیگری در کشور و خارج از استان باشد.

جوکار با تاکید بر این که اگر این مشکل حل شود می‌توان در کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت اقدام کرد، گفت: یکی از مشکلات یزد این است که از محل درآمد معادن باید ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۵ درصد مبلغ کل به استان باز می‌گشت ولی رقم برگشتی به حدی پایین است که خجالت آور است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک درصد معادن، ۱۲ درصد حقوق منابع طبیعی از محل حقوق دولتی و موارد مختلف دیگر وجود دارد که اگر به استان پرداخت شود قطعا مشکلات استان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ مصوب شد که قطار باری یزد از داخل شهر خارج شود ولی تاکنون هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است؛ چرا باید در کشور مصوبه‌ای ۹ سال پیش انجام شده باشد ولی هنوز حتی یک قدم برای اجرای آن برداشته نشود.

وی خاطرنشان کرد: یزد دومین استان معدنی کشور است و معادن آن درآمد بسیار بالایی برای کشور دارد اما همین استان با مشکل مواجه است؛ سوال ما این است که چرا نباید درآمد یکی از این معادن برای انتقال آب به استان و رفع این مشکل مردم استفاده شود.

جوکار تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های استان یزد برای عبور کامیون‌های معادن استفاده می‌شود ولی همین استان جاده‌های بسیار ناامین و نامناسبی دارد که در طول سال ده‌ها نفر از شهروندانمان جان خود را در تصادفات آن از دست می‌دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..