استاندار یزد:

برنامه‌های تحولی یزد نوین را برای نخبگان و مردم استان تبیین شود

استاندار یزد بر تبیین برنامه‌های تحولی یزد نوین برای نخبگان و مردم استان تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت یک استان اتکاء و استفاده از ظرفیت، اختیارات و منابع داخلی است.

«مهران فاطمی» در نهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان که با محوریت ارایه گزارش اقدامات برنامه‌های تحولی حوزه گردشگری صبح امروز در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به رسالت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، بیان کرد: برنامه‌های تحولی یزد نوین با هدف انجام کارهای بزرگ و جدید در استان شکل گرفته که ساماندهی و توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد یکی از این طرحهاست.

وی ایجاد و راه‌اندازی باند دوم فرودگاه یزد را برای استان مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: نگاه مسئولان به فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد باید برای صد سال آینده باشد و با این دید ساماندهی آن را دنبال کنند.

استاندار توسعه حمل و نقل ریلی استان را برای رفاه هرچه بیشتر مردم دارالعباده مهم خواند و تاکید کرد: دستگاه متولی باید با جدیت مساله صدور مجوز شرکت مسافربری را پیگیری کند.

فاطمی با بیان اینکه باید سهمیه استان در قطارهای عبوری را افزایش داد، گفت: دستگاه‌های ذیربط باید جوابگوی مردم باشند و اقدامات خود را در راستای حل مشکلات حمل و نقل ریلی برای مردم شرح دهند.

وی رمز موفقیت یک استان را اتکاء و استفاده از ظرفیت، اختیارات و منابع داخلی دانست و گفت: هر استانی که بتواند هماهنگی بین‌بخشی را مطلوب‌تر انجام دهد در به نتیجه رساندن امور موفق‌تر است.

رئیس مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا برنامه‌های تحولی یزد نوین را برای نخبگان و مردم استان تبیین کند.

فاطمی در این خصوص گفت: مردم، نخبگان و جامعه دانشگاهی استان باید از برنامه‌های تحولی یزد نوین با خبر باشند تا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هرچه بهتر شدن این برنامه‌ها ارایه دهند.

وی در پایان خواستار جمع‌بندی و ارایه فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد نوین شد و گفت: برنامه‌های تحولی شهرستان نیز پیگیری و اجرا شود.

«مجید دهقانی‌زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از برگزاری جلسات پیشین مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان پرداخت و اظهار کرد: تاکنون در محورهای تامین آب، اقتصاد دانش‌بنیان، انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی، پوشاک، طرح سامان خانواده و کشاورزی با حضور دستگاه‌های متولی و مسئولان پیگیری‌های ویژه این مرکز هشت نشست برگزار شده است.

وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در رابطه با فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد نوین، گفت: ۲۱ نشست علاوه بر جلسات مرکز در ساعات غیر اداری و با محوریت‌های بازرگانی خارجی و داخلی، بهداشت و درمان، ریل و صنایع جوار ریلی، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی و معدن برگزار شده است.

دهقانی زاده ابراز امیدواری کرد: تا چند روز آینده فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارایه خواهد شد.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم به تشریح برنامه‌ها، پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته ذیل محور توسعه گردشگری استان پرداخت.

وی جذب ۲۰۰ هزار گردشگر ورودی خارجی به استان در افق برنامه و جذب چهار میلیون گردشگر داخلی به استان را از اهداف کلان محور توسعه گردشگری در برنامه‌های تحولی یزد نوین برشمرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تنوع‌بخشی گردشگری استان‎، ایجاد منطقه آزاد یا ویژه گردشگری و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در گردشگری از برنامه‌های عملیاتی اولویت‌دار محور توسعه گردشگری استان یزد است.

آخوندی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی استان که یکی از طرح‌های تعریف شده در توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، گفت: تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی استان و خرید واگن و لوکوموتیو، راه اندازی قطار سریع السیر در مسیرهای پر تردد و تکمیل مسیر ریلی مثلث طلایی گردشگری ایران با همکاری اداره‌کل راه‌آهن استان به عنوان دستگاه متولی در حال پیگیری است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..