نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی غدیر بهاباد کلنگ زنی شد

نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی شهرستان بهاباد یزد با حضور مسئولان شرکت سرمایه گذاری غدیر و مدیران استان و شهرستان کلنگ زنی شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال و متوسط تابش ۴.۵ تا ۵.۵ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی است.

شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر در راستای سیاستهای دولت سیزدهم، پیروی تفاهم نامه امضاء شده با سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتیا)، باید ۹۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدناپذیر شامل ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را در سال ۱۳۰۴ به بهره‌برداری برساند.

این هلدینگ در همین راستا، ایجاد و بهره برداری از ۶۰ مگاوات نیروگاه جدید خورشیدی را تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داده است.

نیروگاه‌های خورشیدی در حال بهره برداری این هلدینگ در استان یزد شامل دو نیروگاه در مهریز و کوشک بافق هر کدام با ظرفیت ۱۰ مگاوات است و امروز کلنگ ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی بهاباد به منظور تامین برق منطقه از انرژی‌های تجدیدپذیر به همت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو در زمین به مساحت ۳۰ هکتار به زمین زده شد.

این نیروگاه به طور مستقیم برای ۱۵ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۲۶۰ نفر ایجاد اشتغال می کند.

صرفه جویی سالانه ۱۵ ملیون لیتر در مصرف آب، صرفه جویی سالانه هشت میلیون مترمکعب گاز طبیعی و کاهش هفت میلیون کیلوگرم گازهای آلاینده از مزایای این طرح نیروگاهی است.

تعداد صفحات خورشیدی این نیروگاه افزون بر ۴۵ هزار عدد، اینورترهای آن ۱۶۸ دستگاه، میزان آهن‌آلات مصرفی معادل هشت هزار تن، متراژ کابل کشی در سطح سایت ۴۰۰ هزار متر و کابل‌کشی تا پست بالادست دو هزار متر است و هشت دستگاه ترانسفورماتور ۲۵۰۰ کیلوولت آمپر تولید داخل در این نیروگاه نصب خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..