نماینده مردم یزد در مجلس:

معادن مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهره‌برداری و آسیب‌هایی که معادن دارند، در بحث مسئولیت‌های اجتماعی خود باید جدی وارد شوند.

«محمد صالح جوکار» در جلسه با سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی معادن، گفت: مسئولیت‌های اجتماعی معادن غیر از کارهای حقوقی است که باید انجام شود و اگر بهره‌برداری و آسیبی به روستا وارد می‌کنند باید مسئولیت اجتماعی خود را نیز انجام دهند.

وی در مورد وصول یک درصد فروش معادن نیز اظهار کرد: در بحث قانون وصول یک درصد فروش معادن در استان یزد به این نتیجه رسیده‌ایم که توافقی عمل شود و در شورای معادن مطرح و کارگروهی برای پیگیری این مسئله راه اندازی شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: برای تعامل بهتر معادن کوچک با روستاها در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی باید در شورای معادن آن را دنبال کرد تا به نتیجه برسیم.

مشکلات عدیده معادن برای روستاهای استان یزد

«محمد حسین طالبی» سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که معادن برای مردم ایجاد کرده‌اند، گفت: ایجاد راه‌ها و نگهداری و حفظ آن را ما بر عهده ‌داریم ولی بهره‌برداری اصلی را معادن می‌برند و متأسفانه خرابی‌ها بسیاری هم به وجود آورده‌اند.

وی اظهار کرد: این که در یک ساعت قریب به ۷۰ تریلی معادن در یک مسیر تردد دارند، سبب بروز مشکلاتی برای روستائیان شده است و خود معادن نیز باید در راستای رفع این مشکلات همکاری داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر نماینده یزد، سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی معادن، گفت: فعالیت‌های معادن در نزدیکی روستاها سبب خشکی درختان و آسیب‌های دیگر در این مناطق شده و می‌طلبد که در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اهتمام بیشتری ورزند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..