نائب رئیس شورای شهر یزد:

شهرداری یزد ۱۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌ها طلب دارد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به بدهی بیش از یک هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی استان به شهرداری یزد، از واگذاری زمین ۶ هکتاری مجاور راه اهن یزد به شهرداری جهت ایجاد بوستان در منطقه قاسم آباد خبر داد.

حجت الاسلام «سید محمدناصر حیدری»در نشست با اصحاب رسانه ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته در کمیسیون‌های شورا، به موضوع ساماندهی نامگذاری معابر شهری اشاره و تصریح کرد: شهر یزد بیش از ۲۱ هزار معبر دارد که حداقل در این معابر بالغ بر ۴۰ هزار تابلو راهنما داریم ولی تعدد، چند اسم بودن معابر و نامناسب بودن برخی نامگذاری‌ها مشکلات و گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است.

وی افزود: در همین رابطه طرح جامعی با همکاری چهار سازمان شهرداری تدوین و با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان درصدد پایش معابر سطح شهر برای شناسایی معابر دچار مشکل نامگذاری و ساماندهی این بخش هستیم.

حیدری با تاکید بر این که نیازمند شهری زیبا و امن برای آرامش و آسایش شهروندانش هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار معبر در شهر یزد فاقد نامگذاری و برخی نیز دارای اسامی و عناوین مسئله‌دار هستند که باید پایش و در مورد آنها اقدام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مردمی این است که ما شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری، لذا در همین راستا نشست‌هایی با مسئولان بخشهای مختلف جهت رفع مشکلات مردم و شهر داریم.

نائب رئیس شورای شهر به حضور استاندار و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در صحن علنی هفته گذشته شورای شهر یزد اشاره کرد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه شهرداری از دستگاه‌های دولتی استان است که در این رابطه تصمیمات لازم اخذ شد.

وی دیگر تصمیم این نشست را در مورد زمین شش هکتاری مجاور راه‌آهن خواند و گفت: با توجه به نبود پارک و بوستانی در منطقه قاسم آباد، استاندار محترم در این جلسه دستور توقف ساخت و ساز در این محدوده و واگذاری این زمین به شهرداری را صادر کردند.

نائب رئیس شورا در ادامه با اشاره به موضوع انتقال حط راه‌آهن و مخازن نفت از داخل مناطق مسکونی به بیرون شهر، گفت: با توجه به نیاز به نصمیم گیری ملی در این موارد، قرار شد که مطالعات آنها انجام و جایگزین مناسبی برای آنها انتخاب شود تا در سفر دوم ریاست جمهوری مطرح و مصوبات مربوطه اخذ شود.

وی با بیان این که شورای شهر در مورد روشنایی معابر خواستار رفع روشنایی ۵۰ درصدی شهر است، گفت: با توجه به مشکلات تامین انرژی در آستانه فصل پرمصرف تابستان، مقرر شد از طریق جایگزینی لامپ های کم مصرف، صرفه‌جویی در این بخش رقم خورده و جایگزین کاهش ۵۰ درصدی روشنای معابر شهر باشد.

حیدری در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مدیریت سیل در یزد نیز گفت: قطعا امکان رفع مشکلاتی که در طول ۴۰ سال صورت گرفته از جمله ساخت و سازهای گسترده در مسیر رودخانه یزد در طول مدت کوتاه چند ماهه و یک ساله برطرف نمی‌شود به ویژه اینکه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز به صورت استاندارد در شهرها ۲۵ متر مربع است، این سرانه را در یزد تنها ۱۳ متر مربع خواندو گفت: در این راستا اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته شده تا سرانه فضای سبز یزد را متناسب با شرایط جغرافیایی آن به حد استاندارد نزدیک کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..