رئیس شورای شهر خبر داد

۱۵۳ مصوبه طی یک سال فعالیت شورای ششم شهر یزد/ اجرای سالانه یک طرح بزرگ شهری

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تصویب ۱۵۳ مصوبه در این دوره شورا طی یک سال اخیر، گفت: تمام تلاش خود را برا رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام و فراهم کردن زمینه تکمیل آنها انجام می‌دهیم و هر ساله یک طرح بزرگ شهری جدید را نیز عملیاتی می‌کنیم.

«عزیزالله سیفی» به مناسبت یک ساله شدن شورای ششم در جمع خبرنگاران به برگزاری تاکنون ۶۶ نشست علنی در صحن این دوره از شورا، گفت: تمام این جلسات به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مجازی منتشر شد تا رسانه‌ها و شهروندان بتوانند به طور مستقیم ان را مشاهده کنند.

وی از تصویب ۱۵۳ موضوع در نشست‌های شورای اسلامی ششم شهر یزد تاکنون خبر داد و گفت: بسیاری از این مصوبات مربوط به شهرداری است ولی در عن حال مصوباتی در رابطه با سایر دستگاه‌ها نیز جزو این مصوبات است.

سیفی با بیان این که خوشبختانه از میان تمام مصوبات شورا فقط چهار مورد از سوی فرمانداری و هیئت نظارت رد شده است، گفت: البته شورای شهر بر تمام این مصوبات اصرار داشته لذا طبق قانون به شورای حل اختلاف که با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان و نمایندگانی از سایر بخشهاست، ارجاع شده است و در نهایت دو مصوبه تایید شده و دو مصوبه دیگر هم تایید نشده است.

وی در بخش دیگر سخنانش به اهمیت موضوع مدیریت واحد شهری پرداخت و گفت: خوشبختانه در ماهیانه یک جلسه شورای شهر یزد با حضور استاندار و معاونین و مدیران دستگاه‌های مرتبط در صحن علنی شورا با عنوان مدیریت واحد شهری برگزار می‌شود و تاکنون نیز بسیاری از مشکلات و مسائلی که سال‌های سال حل نشده بود، سامان داده شده است.

سیفی با اشاره به اینکه روند بررسی بودجه یزد بدون حتی یک روز وقفه کار انجام شد، اظهار کرد: بدوجه سال گذشته یزد ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که پیش‌بینی تحقق بیش از ۱۷۰۰ میلیاردی آن را داریم و برای امسال هم بودجه ۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومانی برای شهر تدوین شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن را بودجه جاری و ۶۷ درصد باقی مانده مربوط به اعتبارات عمرانی است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این که سال قبل اولویت شهرداری و شورای شهر یزد تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود، اظهار کرد: تمام تلاش خود را کردیم که مشکلات این طرح‌ها برطرف و زمینه تکمیل آنها فراهم شود.

وی افزود: امسال علاوه بر تداوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله فرهنگسرای بهمن، پارکینگ فرخی و موارد مختلف دیگر، طرح‌های جدیدی را در نظر داریم.

به گفته‌ی سیفی، شورای شهر یزد برای هر سال، یک طرح بزرگ در شهر یزد درنظر دارد که امسال طرح تقاطع غیرهمسطح محمودآباد در حال برنامه‌ریزی است و قصد داریم که هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش پایانی سخنانش نیز با اشاره به مشکلات موجود در مقوله حمل و نقل شهری با وجود هزینه‌های زیادی که برای این سامانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: طبق قانون ۳۰ درصد هزینه توسط شهرداری و ۱۰ درصد توسط شرکتهای مربوطه تامین می‌شود ولی ۳۰ درصد هزینه‌ها که باید توسط دولت پرداخت شود، سال‌هاست صورت نگرفته و ۳۰ درصد مابقی هم که باید از فروش بلیط تامین شود، به دلیل استقبال پایین مردم با مشکل تامین مواجه است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..