سرپرست بهزیستی یزد:

آسیب های اجتماعی رو به افزایش است/۶۰۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی یزد

سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان این که آسیب‌های اجتماعی رو به تزاید است، تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار تماس با خط ۱۲۳ صورت گرفته و بالغ بر دو هزار و ۶۸۰ مورد پرونده در مراکز مداخله در بحران تشکیل شده است.

«رضا ابهت» در نشست بررسی چالش‌های بهزیستی استان که با حضور مدیر کل امور حقوقی بهزیستی کشور برگزار شد، ضمن با بیان این مطلب، گفت: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار، ۲۹ هزار و ۹۹۵ فرد دارای معلولیت، ۱۵۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست و ۲۷۶ کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد، عنوان کرد: شدت بسیار زیاد مهاجرت به استان یزد از خراسان جنوبی، کرمان و سیستان بلوچستان منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به سختی کار در بهزیستی و کم بودن «قِبَل‌های مادی» این سازمان، گفت: این امر باعث شده درخواست انتقال به دستگاه‌های دیگر، زیاد شود و مجموعه بهزیستی کشور می‌بایست نسبت به حل این موضوع راهکاری بیندیشد.

سرپرست بهزیستی استان در خصوص اجرای طرح تعارض منافع در بهزیستی نیز گفت: این طرح عملاً باعث شده کارکنان با تحصیلات عالیه و توانمند نتوانند مسئولیت کارها را بر عهده بگیرند.

وی به مجوزهای سازمان‌های همسو به موسسات و مراکز غیردولتی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از این مجوزها، شرح فعالیت بهزیستی است و نظارتی بر فعالیت آن‌ها نیست و در آینده، بهزیستی را با چالش بزرگی مواجه می‌کند.

«صلاح الدین فاطمی نژاد» مدیر کل امور حقوقی بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه کرونا بین فعالیت‌های صف و ستاد فاصله انداخت، گفت: سیستمی که بخواهد پویا، هدفمند و پیشرو باشد، باید ارتباط مداوم و مستمر با زیرمجموعه‌های خود داشته باشد.

وی بررسی چالش‌های بهزیستی در استان‌ها را در راستای حل مسائل و مشکلات پیش روی بهزیستی در سطح کشور دانست و گفت: همفکری برای حل این چالش‌ها با حضور مدیران و کارشناسان استان ها و بازدید میدانی از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، در این نشست معاونین و دفاتر تخصصی بهزیستی استان یزد به طرح چالش های بهزیستی در حوزه ی جامعه هدف، مراکز و موسسات تحت نظارت، منابع مالی و پشتیبانی پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..