رئیس سازمان مدیریت یزد خبر داد

امکان بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات ارزان قیمت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از امکان بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

«مجید دهقانی زاده» در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد با اشاره به این که شرکت‌های دانش‌بنیان در استان می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند، اظهار کرد: این شرکت‌ها می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمتی که از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ضروریست شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شعار سال و حمایت‌های دولت در این خصوص به پیشرفت حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان اهتمام ورزند.

دهقانی‌زاده با توجه به ساماندهی و در دسترس بودن پژوهش‌های توسعه ای انجام شده در استان، گفت: اکثریت این پژوهش‌ها حول محور توسعه و پیشرفت انجام شده و در سامانه‌ای به آدرس http://research.yazdmporg.ir در دسترس عموم قرار گرفته است.

«اکرم فداکار» مسئول پیگیری‌های ویژه حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یزد نوین در استان نیز به تبیین ابعاد برنامه های تحولی این حوزه پرداخت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون این حوزه ارایه داد.

وی نقش معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کلیدی و تاثیرگذار معرفی و بیان کرد: انتظار می‌رود تمامی دانشگاه‌های استان با تهیه نقشه راه مناسب اقدامات قابل توجهی در این حوزه ارایه کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت استان، فداکار در ادامه نقش آموزش را برای دانش‌آموختگان دانشگاهی مهم دانست و خواستار پیگیری و تعامل مسئولان حوزه دانش‌بنیان با مقامات ارشد استانی و کشوری شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..