دادستان یزد:

مکلف به حمایت از خانواده زندانیان هستیم/ توانمندی‌ خانواده‌ها مورد اهتمام جدی است

دادستان یزد با بیان این که بنا بر اعتقادات و آموزه‌های دینی تکلیف داریم تا در مواضع حقوق بشر و حقوق انسانی از خانواده‌ زندانیان به ویژه خانواده‌های نیازمند حمایت کنیم، از اهتمام جدی انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان برای تامین منابع پایدار و همچنین توانمندسازی خانواده زندانیان با ایجاد اشتغال پا...

«محمدرضا حدادزاده»  در مراسم جشن «نسیم مهر» که به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان یزد با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه استان، امام جمعه بخش مرکزی یزد و جمعی از مسئولان و خیرین برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه رونق انجمن حمایت از خانواده زندانیان و تاکید قوه قضاییه بر فعالیت آن به این سبب است که نظام سلطه همواره از طریق آن سعی کرده تا در مواجه با جمهوری اسلامی ایران ایجاد چالش کرده و به رویکرد نظام و قوه قضاییه کشورمان لطمه وارد کند.

وی تاکید کرد: قطعاً قوه قضاییه در مواجه با جرایم و در صورت نیاز از ابزار زندان استفاده می‌کند اما بنا بر اعتقادات و آموزه‌های دینی تکلیف داریم تا در مواضع حقوق بشر و حقوق انسانی از خانواده‌های آنان به ویژه خانوداه‌های نیازمند حمایت کنیم.

وی این حمایت‌ها را با توجه به نقش گاهاً تاثیرگذار خانواده زندانیان در بروز جرائم و آسیبهای اجتماعی ضروری خواند و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۵۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش خدمات انجمن استان یزد قرار دارند و تلاش شده تا با ارائه خدمات مناسب در حوزه‌های مختلف از بروز آسیب و جرایم با منشاء این خانواده‌ها جلوگیری شود.

دادستان یزد ضمن ارائه توضیحاتی از منابع درامدی انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان، گفت: بخشی از درامد انجمن از محل کمک‌های خیرین ‌و بخشی هم منابع ثابت درآمدی انجمن از طریق چند مرکز مانند استخر عدالت و پارکینگ عدالت و مواردی از این قبیل است.

وی از تلاش برای تامین منابع پایدار برای انجمن استان خبر داد و افزود: طبق گزارش تدوین شده از سوی بازرسی هیات مدیره انجمن در سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی شامل بسته‌های معیشتی، کمک‌های دارویی، تهیه لوازم التحریر، کمک به پرداخت اجاره منزل، هزینه نقل و انتقال زندانیان، هزینه‌های درمانی در راستای حمایت از خانواده زندانیان و بخشی هم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه، هزینه شده است.

حدادزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر شناسایی بسیار دقیق در مقوله حمایت از خانواده زندانیان، گفت: با افزایش نیروی مددکار در انجمن حمایت از نزدانیان استان در راستای شناسایی دقیق‌تر خانواده‌ها اقدام شده و سعی شده کمک‌های حمایتی تنها در حوزه مالی نباشد بلکه شامل مواردی مانند کمک‌های حقوقی، کمک به انتقال زندانیان غیربومی به شهر سکونتشان و کمک به روند پیگیری پرونده آنها نیز باشد.

وی در همین رابطه از انتقال قریب به ۳۰۰ زندانی تبعه خارجی طی چند سال گذشته به کشورهای خودشان با پیگیری و مساعدت وزارت خارجه خبر داد و در ادامه گفت: تمام ساز و کارهایی که بتوان از طریق آن، هزینه‌های زندان و ‌زندانیان بر استان کمتر شود را در دست بررسی و پیگیری داریم و در همین راستا نیز موضوع تهیه و فروش صنایع دستی و توانمندسازی خانواده‌ها برای اشتغال آنها را به صورت جدی مورد تاکید داریم.

وی ابراز کرد: کارگاه خیاطی انجمن در استان بخشی از محل اشتغال خانواده‌ زندانیان و بخشی نیز در خانه‌ها ایجاد شده و علاوه بر این نیز شرایط فروش و توزیع محصولات تولید شده در انجمن پیگیری می‌شود تا پس از آزادی نیز در همین حوزه بتوانند فعالیت کنند.

دادستان یزد همچنین از اعزام برخی زندانیان که تاکنون به دلیل نداشتن توانایی مالی سعادت زیارت بارگاه امام هشتم(ع) را نداشتند، با کمک مالی انجمن به مشهد مقدس خبر داد و گفت: خوشبختانه این اقدام بازخوردهای بسیار مثبتی به همراه داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..