شورای محیط زیست در میبد تشکیل می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: محیط زیست یکی از ۱۰ موضوع چالش برانگیز پیش روی بشر است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در اولین جلسه شورای محیط زیست میبد از محیط زیست به عنوان یکی از چالش‌های بشر یاد کرد و گفت: برخی از تصمیم‌های اداری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر علم، تحقیق و نگاه کارشناسی نیست و این تصمیم‌ها باید بر پایه علمی استوار باشد.

وی افزود: دانشگاه، حوزه و مراکز علمی، اتصال دقیق و کارشناسی در جامعه، صنعت و بخش‌های مختلف ندارند و باید این نوع جمع‌ها و حرکت‌ها بتواند در پردازش علمی به مسائل و اتصال علم به حوزه‌های عمل و اجرا موثر باشد.

امام جمعه میبد آیت الله اعرافی با استقبال از تشکیل شورای محیط زیست تصریح کرد: شورای محیط زیست با مفهوم جامع که در آن بحث آب، خاک و منابع طبیعی و صنعت در ارتباط باشد، مورد پذیرش مسئولان ارشد میبد است.

اعرافی تأکید کرد که این شورا برای رسمیت یافتن باید در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده و دبیرخانه و مسئول آن مشخص شود تا پیش بینی‌های لازم نسبت به تقسیم کار و فرایند و مسائل به صورت علمی و جامع انجام گیرد.

وی ادامه داد: شورای محیط زیست به فرهنگ سازی عمومی و ترسیم نقشه جامع با رویکرد استانی و کشوری نیاز دارد و وظیفه هر اداره و سازمان با پیوست محیط زیستی تعیین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مسائل محیط زیستی در استان یزد را باید به صورت جامع دید و توسعه از عقدا تا یزد با محوریت عدالت دنبال شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..