۲۰ درصد داوران فوتبال یزد در لیگ های کشور حضور دارند

به گزارش یزدی نیوزرئیس واحد داوران هیات فوتبال استان یزد گفت: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از داوران فوتبال استان در امر قضاوت در لیگ های کشور حضور دارند که افزایش این سهم با جدیت پیگیری می شود .

محمود میرجلیلی  افزود: از ۱۵۰ داور فوتبال یزد هم اکنون ۳۰ نفر آنها در امر قضاوت لیگ های مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سطح ملی سوت می زنند .
وی ادامه داد: با توجه به آمادگی فیزیکی، توانایی علمی و همچنین تجریه و شایستگی های داوران استان برای قضاوت لیگ های کشوری، سهم ۲۰ درصدی متناسب با توان داوران استان نیست و باید افزایش یابد .
میرجلیلی خاطر نشان کرد: هم اکنون سعید علی نژادیان تنها داور بین المللی استان یزد است که در قضاوت مسابقات بین المللی و لیگ برتر کشور حضور دارد.
وی گفت: برای حضور فعال داوران یزد در مسابقات کشوری در سالجاری دوره های مختلف دانش افزایی و ارتقا با حضور مدرسان فدراسیون در استان برگزار شده است.
میرجلیلی افزود: امسال دوره های علمی و عملی با قوت بیشتر برگزار می شود تا نفرات بیشتری از استان به کمیته داوران فدراسیون فوتبال و جامعه داوری کشور معرفی شود .
رئیس واحد داوران فوتبال یزد تصریح کرد: حضور داوران یزدی در قضاوت مسابقات کشور نقش مهمی در ایجاد انگیره، داوران جوان استان دارد .
استان یزد دارای ۴۷ هیات ورزشی، ۵۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده و ۱۰۰ تیم فوتبال در لیگ استانی است .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..