استاندار یزد:

باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری یزد استفاده شود

استاندار یزد با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری در این استان، بر رفع مشکلات مربوط به سفرهای هوایی و ریلی یزد در اسرع زمان تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از پیگیری‌های میراث فرهنگی و فعالان بخش گردشگری استان جهت توسعه و رونق این صنعت پاک در استان، بر جدیت در برگزاری نشست‌های ماهانه این شورا و پیگیری دستور جلسات و مصوبات این شورا تاکید کرد.

وی خواستار پیگیری موضوع ایجاد شرکت‌های پروازی در استان با مشارکت سرمایه‌گذاران شد و گفت: قطعاً استانداری در صورت بروز هرگونه مشکلی جهت تحقق این مهم، ورود خواهد کرد.

استاندار از مدیر کل فرودگاه‌های استان نیز به دلیل تاخیر در پیگیری موضوع ایجاد باند دوم و مسئله فرود هواپیماها در فرودگاه یزد پس از یک دور چرخش روی آسمان شهر گلایه کرد و اهتمام به این موضوع را خواستار شد.

وی در مورد تاخیر و مشکلات ایجاد شده در پرورازهای شرکت آسمان نیز گفت: با توجه به این که آسمان سهم ۵۲ درصدی مسافرتهای هوایی استان یزد را انجا می‌دهد، موضوع در نشست مسئولان این شرکت بررسی شد و علت تاخیرهای متعدد و مکرر و آزاردهنده را فرسودگی هواپیماها ذکر و قول پیگیری جهت شرایط بهتر داده شد.

فاطمی در رابطه با مشکل کاهش قطارهای مسافربری یزد با توجه به رونق فزاینده گردشگری و مسائل مرتبط با این حوزه نیز تاکید کرد: مسئولان راه اهن در استان حتماً برای رفع مشکلات مطرح شده در این نشست برنامه‌ریزی زمان بندی شده ارائه دهند تا جلسات شورای توسعه گردشگری دنبال شود.

وی راجع به پیشنهاد برگزاری جشنواره تابستانه یزد با عنوان شبهای فیروزه‌ای نیز گفت: باید مدل اجرایی این جشنواره استخراج و مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر اجرای برنامه‌های خوشه صنعتی گردشگری در استان نیز تاکید و عنوان کرد: نباید این برنامه‌ها تنها روی کاغذ باقی بماند.

استاندار با بیان این که امروز باید از هر ظرفیت قانونی برای توسعه گردشگری استان استفاده شود، برگزاری جلسه مشترک ستاد تسهیل و شورای توسعه گردشگری برای بررسی و رفع مشکلات فعالان گردشگری را مطرح کرد.

فاطمی در پایان راجع به پیشنهادی مبنی جهت جای دادن سفر در سبد خانوارها با ایجاد سفرهای اعتباری نیز گفت: این طرح باید با محوریت و نشان وزارت میراث فرهنگی انجام شود چرا که یزد در این طرح به عنوان استان هدف قرار خواهد گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..