لزوم تقویت سیل بند‌های فرهنگی و دینی برای مقابله با تهاجم دشمن

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه سیل ضد فرهنگی غرب به قلب زندگی جوانان وارد شده است، بر لزوم ایجاد و تقویت سیل بند‌های فرهنگی و دینی برای مقابله با تهاجم دشمن تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد مهدی نیکونژاد گفت: هنرمندان یزدی در قرن جدید به گونه‌ای تلاش کنند تا با خلق مکرر آثار ارزشمند هنری در حوزه‌های مختلف نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی، تاتر، فیلم و سریال، نویسندگی، عکاسی و دیگر عرصه‌های هنری، چهره‌های جدیدی از هنرمند خلاق طراز انقلاب را ارائه دهند.وی همچنین از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست با حمایت مادی و معنوی از این هنرمندان، آثار تولید شده را تا رسیدن به یک اثر فاخر ملی و بین المللی حمایت و پشتیبانی کنند.

نیکونژاد افزود: آیا وقت آن نرسیده که نسل جدید هنرمندان ما آثار ارزشمند و فاخر تولید کنند و در دنیای مجازی و پر از زرق و برق زمان حال که پر از ترفند‌ها و حیله‌ها و مکر و دروغ و شعبده بازی است اثری را خلق کنند که به دل مخاطب نشسته، او را به فکر وا دارد و نکته‌های ناب و جدیدی را در رابطه با اثر خلق شده تولید کند؟

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نظر دارد به منظور همراهی با هنرمندان یزدی طی سلسله نشست‌های تخصصی با هنرمندان در صنف‌های مختلف هنری ضمن تبادل نظر با این عزیزان مسیر پیش روی هنرمندان را هموار کرده و برای رسیدن به این هدف تمام قد وارد این راه شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هنرمندان نخبه با کمک گرفتن از تکنیک‌های علمی و دانش بنیان می‌توانند به خلق آثار هنری جدید دست یافته و ضمن گذر از حالت سنتی به خلق آثار مدرن و پیشرفته دست یافته و ابتکار عمل را از رقبای خود در سایر کشور‌های دنیا بربایند.

نیکونژاد تاکید کرد: قطعا اگر غیر از این باشد، همه ما در طول زندگی مصرف کننده و تماشا کننده آثار تولید شده از سایر کشور‌ها و هنرمندان و نخبگان کشور‌های بیگانه هستیم کما اینکه آثار تولید شده از انیمیشن‌ها و گیم نت‌های خارجی تولید شده در غرب آنچنان دل و ذهن نوجوانان و جوانان ما را ربوده که به صورت حرفه‌ای در حال تاثیرپذیری از همه حالات موجود آن هستند و خالقان این آثار به صورت هنرمندانه، خلاقانه و هیجانی و دلفریب در حال تزریق فرهنگ و هنر غربی به بازدیدکنندگان، تماشاگران و استفاده کنندگان از این آثار می‌باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای جلوگیری از این تاثیرگذاری مخرب به وسیله آثار فاخر و ارزشمند متناسب با نیاز‌های جوانان کشور تاکید کرد و گفت: لازم است سیل‌بند‌های فکری و ذهنی و اعتقادی متناسب با نیاز روز را برای جلوگیری از ورود هرزه‌های فرهنگی، غیردینی و غیراعتقادی به افکار و اعتقادات جوانانمان مهیا و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: همه دیدیم که به دلیل نامناسب بودن یا عدم تقویت سیل بند‌های اطراف شهر یزد چگونه با یک بارش ۴۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای شهر و شهروندان دچار خسارت و ناخوشی شدند و علی رغم تلاش شبانه روزی همه دستگاه‌ها بر اساس برآورد‌ها خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی به تاسیسات و تجهیزات شهری و محله‌ای و خانه و اثاثیه مردم وارد آمد.

نیکونژاد با تاکید بر اینکه تهاجم فرهنگی دشمن هم به مانند سیلی بسیار شدید در حال خسارت زدن به اعتقادات و فرهنگ جوانان ایران است، گفت: در حوزه مسایل اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی چه سیل بند‌هایی را آماده کرده ایم که در این طوفان و کوران حوادث غیراخلاقی و غیر دینی و در مواجهه با سیلاب‌های وارده از جانب غرب و عرفان‌های کاذب و فیلم‌ها و صحنه‌های مستحجن غربی بتوانیم تحمل کنیم تا به شاکله فکری و ذهنی، روحی و اخلاقی، فردی و اجتماعی ما و جوانانمان آسیب نزند؟

بخش نظردهی بسته شده است..