توصیه‌های پلیس برای جلوگیری از سرقت منزل

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در خصوص پیشگیری از سرقت منزل، نکاتی را به شهروندان یادآور شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: عمده سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه سوءاستفاده سارقان را فراهم می‌کند.

وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی از سرقت منازل خود توسط سارقان پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوکی مراتب را به پلیس، ۱۱۰ اطلاع دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ادامه داد: حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و … خودداری کنید.

وی افزود: منزل خود را به تجهیزاتی از قبیل دزدگیر و دوربین مداربسته تجهیز و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیای قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری کنند و یا آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

مزیدی هرگونه صدای زنگ منزل و سوالات بی مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر توصیف کرد و اظهار داشت: هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوید و هرگز برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن را بازگو نکنید.

وی تأکید کرد که توقف بدون دلیل خودرو‌های سواری مشکوک که معمولا ۳ یا ۴ نفر سرنشین دارند را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید، در بکارگیری خدمه، پرستار کودک و نظافتچی دقت کرده و افراد مطمئن استخدام نموده و از باز کردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک خوداری کنید.

این مقام انتظامی خواستار کامل شدن حفاظت فیزیکی منزل شد و گفت: تصور این است که سرقت منزل در نیمه‌های شب انجام می‌شود در حالی که بیشترین سرقت‌های منزل در اوایل شب از غروب آفتاب تا نیمه شب و در فاصله زمانی کوتاه صورت می‌گیرد.

مزیدی خاطرنشان ساخت: همیشه به هنگام خروج از منزل از قفل بودن درب تراس اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن کلید بر روی آن خودداری کنید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..