تابش نماینده اردکان خبر داد:

اصلاح‌ طلبان همچنان حامی روحانی

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان به دنبال عبور از روحانی نیستند ، با اشاره به ماجرای حقوق های غیرمتعارف گفت: عده‌ای در این میان سوار بر موج عدالت دوستی و حق پرستی مردم شدند آنها می‌خواستند فسادهای چند هزار میلیاردی را تحت تاثیر قرار دهند و از یاد مردم ببرند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اتاق فکری که علیه دولت در زمینه حقو‌ق‌های نامتعارف تشکیل شده است، اظهار کرد: اتاق فکر تخریب علیه دولت مسیری در پیش گرفته که غیر متعارف است.


وی افزود: البته در جامعه تراز حضرت علی (ع) این حقوق‌ها خیلی جای پذیرش ندارد و مردم هم آن را نمی‌پذیرند، همچنانکه عکس العمل مردم را هم دیدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به ایرادهای قانونی در پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف تصریح کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری به واسطه استثناهایی که به آن وارد شده، جامعیت خود را از دست داده است. در همین قانون پرداخت خدمات کشوری ،شورای تعیین حقوق و دستمزد پیش بینی شده بود که اگر قرار بود حقوقی اضافه شود و یا مبنای پرداخت دستمزد تعیین کند آن شورا باید تصویب می‌کرد و مصوبه‌اش به تصویب رئیس جمهور می‌رسید که این کار هم در خیلی از موارد انجام نشده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: در قانون برنامه پنجم توسعه نیز ۲، ۳ گروه از جمله کادرهای آموزشی، اساتید دانشگاه و کارکنان دانشگاه و همچنین بانک‌ها و بیمه‌ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شدند و اجازه تصویب فوق‌العاده خاص را به هیاتی دادند. ۲ سال پیش این فوق‌العاده خاص توسط وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت تصویب شد که علاوه بر حقوق و مزایای مستمر به مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها داده شود.

وی با بیان ایکه بسیاری از این حقوق‌ها غیر قانونی نیست اما غیر متعارف است، خاطر نشان کرد: متاسفانه این ساز و کار با جامعه تراز عالی سازگاری ندارد. به نظر می‌رسد دولت و زیر مجموعه‌های آن در مصوباتی که داشته‌اند قانون را به شکل ۱۰۰ درصدی رعایت نکردند، ضمن این که مجلس در شورای حقوق و دستمزد و صندوق توسعه ملی نماینده داشت، چرا اگر ناروایی وجود داشته نماینده‌ها آن را گزارش نکردند؟

تابش در ادامه تاکید کرد: عده‌ای در این میان سوار بر موج عدالت دوستی و حق پرستی مردم شدند آنها می‌خواستند فسادهای چند هزار میلیاردی را تحت تاثیر قرار دهند و از یاد مردم ببرند، ولی ما انتظار داریم که قوه قضائیه به آن فسادها هم رسیدگی کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که این اتاق فکر مدام به دنبال این موضوع است که بگوید اصلاح‌طلبان می‌خواهند در انتخابات ۹۶ از رئیس جمهوری عبور کنند و به دنبال گزینه دیگری هستند، و مثلا می‌گویند که مجمع روحانیون مبارز این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: مجمع روحانیون که موضعش را اعلام کرد، اینها کاندیدایی نخواهند داشت و تاکنون کاندیدایشان برای انتخابات ۹۶ غیر از آقای روحانی شخص دیگری مدنظر ندارند.

بخش نظردهی بسته شده است..