سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان:

بافت تاریخی شهر یزد جاذبه مورد توجه گردشگران اروپایی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان از بافت تاریخی یزد به‌ عنوان جاذبه مورد توجه گردشگران اروپایی یاد و در مورد برگزاری تورهای آشناسازی با همکاری بخش خصوصی و افزایش همکاری دو کشور اعلام آمادگی کرد.

«حسین غریبی» در دیدار با مدیر کل میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان و متصدیان حوزه‌های میراث فرهنگی استان یزد که به منظور بحث پیرامون زمینه‌های تعامل و تبادل اطلاعات فرهنگی و گردشگری بین ورشو و یزد برگزار شد، پیرامون موارد مطروحه و جلسات برگزار شده در استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و گردشگری ابراز امیدواری کرد با رایزنی و پیگیری بیشتر، زمینه‌های همکاری بین یزد و ورشو فراهم شود و تعاملات بیشتری بین بخش خصوصی ایران و لهستان برای تبادل گردشگری برقرار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان آمادگی خود را برای برگزاری تورهای آشناسازی با همکاری بخش خصوصی و افزایش همکاری دو کشور اعلام کرد.

غریبی از بافت تاریخی یزد به‌ عنوان جاذبه مورد توجه گردشگران اروپایی یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه یزد در مسیر جاده ابریشم قرارگرفته می‌تواند منطقه قابل‌توجه ای برای سرمایه‌گذاران اروپایی باشد.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم و با معرفی چند طرحخوب درزمینه‌ی گردشگری و خصوصاً درزمینه‌ی ریلی نسبت به سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف اروپایی در استان برنامه‌ریزی کنیم.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری شبهای فرهنگی ورشو در یزد، ادامه داد: در زمینه‌ی افزایش ناوگان هوایی و ریلی به‌منظور توسعه گردشگری استان پیگیری‌هایی صورت گرفته و موفقیت‌هایی حاصل‌شده است، همچنین یزد درزمینه‌ی گردشگری و به‌خصوص گردشگری سلامت دارای پتانسیل‌های خوبی است و در این موارد آمادگی تعامل با کشور لهستان را داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص تأمین محتوا نیز محتوایی از ظرفیت‌های مختلف استان تهیه خواهیم کرد تا به زبان لهستانی ترجمه و مورداستفاده قرار گیرد.

آخوندی همچنین خواستار اختصاص غرفه‌ای برای معرفی توانمندی‌های استان یزد در نمایشگاه گردشگری ورشو که در آذرماه برگزار می‌شود، شد و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد فصل تازه‌ای از ارتباط کشور لهستان و یزد در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، میراث فرهنگی باشیم.

در این نشست ظرفیت‌های گردشگری یزد، بافت تاریخی ثبت جهانی و جذابیت‌های کویر، تنوع تسهیلات اقامتی و پذیرایی، حضور پررنگ گردشگران لهستانی در سال ۹۶، موضوعات ایران هراسی، ارتباط یزد با کراکوف لهستان به لحاظ ثبت جهانی این شهر در سال ۹۶، ضرورت برگزاری تورهای آشناسازی برای تعاملات بیشتر و تهیه بروشورهای معرفی جاذبه‌های گردشگری به زبان لهستانی و ارتباط با دفاتر مجری تورهای گردشگری در لهستان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در این نشست گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه‌ی گردشگری، طرح‌های سرمایه‌گذاری و موزه‌های استان توسط معاونین و مسئولان مربوطه ارائه شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..