برگزاری کارگاه صیانت از جمعیت در مهریز

کارگاه آموزشی با موضوع فرزند آوری و صیانت از جمعیت در مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز در این کارگاه آموزشی، یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب را افزایش جمعیت و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری عنوان کرد و آموزش و مشاوره زوج‌های جوان در رابطه با صیانت از جمعیت و خودداری از تک فرزندی و بی فرزندی را بسیار مهم خواند.

دکتر پورمازار با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صورت مستمر نسبت به موضوع جمعیت و ارائه راهکار‌های مناسب در این زمینه تاکید دارند، گفت: موضوع بحران جمعیت با هیچ بحرانی قابل مقایسه نیست، بنابراین لازم است که این موضوع به صورت جدی به ویژه در حوزه بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آگاهی رساندن به مردم در راستای خطرات سالمندی جمعیت، فواید جوانی جمعیت و پرورش انسان‌های کامل و سالم از نظر سلامت جسم و روح در جامعه بیان کرد.

مدرس این کارگاه آموزشی هم توضیحاتی درباره قانون صیانت از جمعیت، مفهوم پنجره جمعیتی و فرصت‌های پیش رو، نرخ باروری و مقایسه با میزان باروری کشوری و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مطرح کرد.

حجت الاسلام موسوی موضوع جمعیت و افزایش زاد و ولد را بسیار مهم خواند و بر ارتقای سطح دانش کلیه همکاران و عموم مردم تاکید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..