تزریق واکسن ۱۰ درصد از جمعیت ۵ تا ۱۲ سال میبد

رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد: تنها ده درصد سنین ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان میبد واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز کمال یزدی در همایشی گفت: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها، سطح پوشش واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان میبد به شدت پایین است.

وی ادامه داد: اقناع سازی اولیاء دانش آموزان در مدارس و اماکن عمومی در دستور کار شبکه بهداشت و درمان است.

 

کمال یزدی افزود: در این نشست‌ها سعی دارم اولیاء دانش آموزان را با ارائه شاخص‌ها، آمار‌ها و اهمیت و جایگاه واکسیناسیون برای واکسیناسیون فرزندانشان قانع کنیم تا با افزایش سطح پوشش واکسیناسیون در سال تحصیلی آینده، مدارس به شرایط عادی بازگردند و زندگی خانواده‌ها و ادامه تحصیل درکمال آرامش انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد تبلیغات سوء در فضای مجازی و عدم همکاری والدین را علت اصلی پایین بودن سطح واکسیناسیون در شهرستان میبد عنوان کرد و گفت: تا آخرفرودین سطح پوشش واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان میبد ۵ و دو دهم بوده است که با توجه به برنامه ریزی ستاد کرونای استان قرار است طی ده هفته این آمار به ۷۰ درصد برسد.

وی افزود: درحال حاضر پوشش واکسیناسیون شهرستان در حوزه کودکان ۵ تا ۱۲ سال ده ممیز سه دهم درصد است که بر اساس اهداف تعیین شده در هفته پیش به شدت عقب هستیم که از والدین دانش آموزان درخواست داریم همکاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد گفت: از ۱۸ هزار واجد شرایط واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال در شهرستان میبد قریب به هزار و ۸۰۰ نفر یعنی تنها ده درصد واکسن دریافت کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..