اجرای طرح کاهش مصرف انرژی الکتریکی دراستان یزد

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد: طرح کاهش مصرف انرژی الکتریکی، ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق ابلاغ شد.

به گزارش یزدی نیوز، فراتی افزود: در مصوبه ابلاغی وزارت نیرو، به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان شبکه برق کشور در تحقق این هدف از ابتدای ماه‌های گرم سال جاری، شرکت توانیر (از طریق شرکت‌های تابعه و وابسته) مکلف است امکان مشارکت مشترکان خانگی و سایر مصارف را در طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی» به ویژه از طریق سامانه‌های ارتباطی نظیر «برق من» فراهم کند.

وی، افزود: بنا بر این مصوبه، در صورتی که مشترکان مشمول طرح، میزان مصرف برق خود را طی دوره اجرای طرح نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده باشند و میزان مصرف آن‌ها به زیر الگو برسد، برق کاهش یافته تا الگوی مصرف را به ازای هر کیلووات ۵۰۰ تومان خریداری کرده و در اولین صورتحساب بعد از زمان اجرای طرح، اعمال حساب کند.

معاون بهره برداری وامور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان یزد افزود: شرکت توانیر (علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان صرفه‌جو) از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق ساز و کار‌های لازم از جمله برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در مسابقات سراسری و استانی را برای ترغیب مشترکان بخش خانگی و سایر مصارف در کاهش مصرف را فراهم می‌کند.

فراتی افزود:در اجرای این طرح منابع لازم برای تشویق مشترکان کاهنده مصرف، از محل منابع حاصل از تعرفه مشترکان پرمصرف تامین خواهد شد و شرکت توانیر موظف است قبل از اجرا، اطلاع‌رسانی لازم را به مشترکان مشمول طرح صورت می دهد.

وی ادامه داد:مخاطبان اصلی مصوبه، مشترکان خانگی و سایر مصارف هستند که بتوانند در ۴ ماه گرم سال یعنی خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه اقدام به مدیریت و مصرف بهینه برق کرده و مصارفشان را با الگوی مصرف تطبیق دهند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزدگفت :بر این مبنا، چنانچه مشترکان برق اولاً مصرف برق خود را کاهش داده و دوماً به زیر الگو برسانند، مشمول تخفیف و پاداش شده و پاداش در نظر گرفته شده معادل هزینه تامین برق و به عبارت دیگر ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف خواهد بود و در این رابطه پاداش مشترکانی که اقدام به صرفه‎ جویی کنند در قبوض برقشان آمده و بستانکاری آن‌ها در پرداخت هزینه قبوض ماه بعد لحاظ خواهد شد.

فراتی گفت:این مصوبه همچنین پیش‌بینی شده که از محل تعرفه پرداختی مشترکان پرمصرف، مسابقاتی برگزار و جوایز ارزنده‌ای به مشترکانی که اقدام به مدیریت مصرف می‌کنند، اعطا شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..