آئین رونمایی از ۲۰ سکه تاریخی ضرب دارالعباده

از ۲۰ سکه تاریخی ضرب دارالعباده در دوره‌های مختلف، در موزه موقوفه هفت گنج میرزا محمد کاظمینی رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز ،واقف موزه کاظمینی امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: در این موزه بیش از ۶ هزار سکه وجود دارد که همه آن‌ها متعلق به قبل و بعد از اسلام است که طبق نظر کارشناسی از بدنه دانشگاه بوده و همه خرید‌ها و یا اهدای سکه که به موزه انجام می‌شود، پس از تایید این کارشناس صورت می‌گیرد و نظر میراث فرهنگی نیز در این زمینه دریافت شده و سپس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

 

میرزا محمد کاظمینی افزود: این موزه در سه طبقه که طبقه اول گنجینه قرآن‌های خطی و اسناد و نسخ خطی، طبقه دوم گنجینه سکه، اسکناس، حلقه‌های مبادلاتی و در طبقه زیرین گنجینه تمبر، عکس، کبریت، نگین و اشیای تاریخی قرار دارد.

 

وی اظهار داشت: امروز ۲۰ سکه تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف به مجموعه این موزه و بعد از رونمایی اضافه می‌شود و امیدواریم مجموعه پژوهشگران و علاقه‌مندان آثار تاریخی از گنجینه‌ای که در موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی امامزاده جعفر (ع) یزد وجود دارد، استفاده کنند.

 

همچنین مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در این مراسم گفت: اکنون در استان یزد ۳۴ مجموعه و موزه فعال وجود دارد که ۱۱ موزه تحت نظر اداره کل، ۶ موزه تخصصی و ۱۷ موزه متعلق به ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر استان یزد است.

 

الهه خاکباز الوندیان، مجموعه موقوفه هفت گنج میرزا محمد کاظمینی یزد را از بهترین مجموعه‌های موزه‌ای استان عنوان کرد که آثار ارزشمندی در آن جمع آوری شده و گفت: در هیچ جای ایران موزه‌ای با این قدرت و تعداد مجموعه متنوع به نمایش درآمده، وجود ندارد و انواع آثار در این موزه به نمایش گذاشته شده که در بسیاری از موارد کم نظیر است.

 

وی اظهار داشت: این موزه، مرکزی بسیار مهم برای پژوهشگران به ویژه باستان شناسان است، چون سکه‌ها مربوط به دوره‌های تاریخی متعدد می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..