استاندار یزد:

نگاه عادلانه و توسعه متوازن در حوزه ورزش استان یزد دنبال شود

استاندار یزد با بیان اینکه به دنبال توسعه فعالیت های ورزشی از منازل تا پله های قهرمانی در سطح جهانی هستیم، بر نگاه عادلانه و توسعه متوازن با رویکرد به مناطق محروم، تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در شورای تربیت بدنی و ورزش استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نگاه استان به ورزش نگاهی واقعی و نه تشریفاتی است، گفت: حوزه ورزش به جهات مختلف برای استان یزد موضوعیت دارد و به دنبال توسعه فعالیت‌های ورزش از سطح منازل تا پله‌های قهرمانی در سطح جهانی هستیم.

وی لازمه تحقق هدفگذاری مذکور را برنامه ریزی، تأمین منابع، ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مربوطه و در نهایت نظارت بر روند اجرای امور دانست و اظهارداشت: برنامه ریزی های لازم جهت ارتقا زیرساخت‌های لازم انجام و پس از تحقق برنامه‌های تعریف شده، خروجی فعالیت‌ها را از تک تک افراد اعم از بخش اداری، بخش مردمی و فعالین و هیأت‌های ورزشی مطالبه خواهیم کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه برقراری عدالت و توسعه و پیشرفت متوازن در مناطق مختلف استان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به مقوله ورزش، نگاهی استانی است و از این منظر نوجوانان و جوانان روستاهای استان و نوجوانان و جوانان مرکز استان برابرند و در برابر همه آنها تکلیف داریم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم لطفی‌های انجام شده به حوزه ورزش استان در طول سنوات گذشته، گفت: منابع در استان کم نیست منتها در سنوات گذشته پیگیری زیادی در این راستا نشده و سازوکارهای حمایت از ورزش و مباحث حوزه فرهنگی و اجتماعی شکل نگرفته است.

استاندار یزد ادامه داد: در استان‌های مجاور، از دیرباز سازوکارهای حمایت از ورزش شکل گرفته، تثبیت شده و منابع و مصارف آن مشخص شده است و موضوعات این حوزه از طریق ایجاد باشگاه‌های بزرگ یا حمایت از ورزش و فرهنگ به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین منابع برای ورزش استان ممکن است در ابتدا با فراز و فرودهایی همراه باشد، اظهارداشت: کار باید از یکجایی شروع و در ادامه مسیر، تقویت و عیوب مرتفع شود و در قید و بند اما و اگرها قرار نگیرد تا به یک مرحله ثبات برسد.

فاطمی یکی از دغدغه‌های خود از زمان آغاز فعالیت به عنوان استاندار یزد را تأمین منابعی برای حوزه ورزش به جز اعتبارات بودجه‌ای و مصوب سفر ریاست جمهوری به استان در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: در استانی که این همه منابع دارد ارتقا سطح سلامت، ورزش و توجه به این حوزه به یک سطح مطلوب و قابل قبول، حق مردم است و باید در این راستا برنامه ریزی شود.

استاندار یزد ادامه داد: یکی از مسیرهای مورد پیگیری در این حوزه، انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک فی ما بین شهرداری‌ها و ادارات تربیت بدنی به تفکیک هر شهرستان است که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در قالب فرایندهای قانونی موجود در این زمینه اعتباراتی را تأمین کنیم.

وی همچنین از تأمین اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع معدنی استان برای حمایت از صندوق توسعه ورزش استان خبرداد و بر تشکیل کارگروهی به ریاست استاندار، دبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ به عنوان مسئول پیگیری برنامه‌ی تحولی استان، و اعضای مد نظر اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تعیین محل‌های هزینه کرد اعتبارات در این حوزه تاکید کرد.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش به اهتمام ویژه استان به تأمین منابع پایدار برای حوزه ورزش استان از طریق مشارکت مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: موضوعات این حوزه در قالب جلساتی با بخش‌های مربوطه برگزار و سازوکارهای مشارکت آنها تبیین خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..