رسیدگی به مشکلات سادات هدف تشکیل خانه سادات است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد: اداره تبلیغات اسلامی استان قادر است در کارگروه‌های مختلف خانه سادات در استان یزد از جمله تبلیغ، فقه، قضا، آموزش و ... همکاری لازم را ایفا نماید.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام نجیمی در دیدار با مدیر خانه سادات استان یزد، گفت: شناسایی سادات استان، ارتباط مداوم بین آن‌ها و شبکه سازی قوی برای اجرای برنامه‌های ویژه باید از اولویت‌های مهم آن مرکز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: اداره تبلیغات اسلامی استان قادر است در کارگروه‌های مختلف آن مرکز از جمله تبلیغ، فقه، قضا، آموزش و … همکاری لازم را ایفا نماید.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود علاوه بر کارگروه‌های گفته شده، کارگروه هنر هم ایجاد شود، زیرا استفاده از هنر در کار‌ها باعث اثربخشی بهتر آن در بین مردم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجیمی به نقش اجتماعی سادات در جامعه اشاره کرد و افزود: از دیرباز ارتباط مردم با سادات از جمله سادات ریش سفید، باعث کاهش اختلافات در سطح خانواده و جامعه می‌شد که باید این امر احیا شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی برای روحانیون، این امکان وجود دارد تا شبکه سازی ویژه روحانیون سید برای برنامه‌های مختلف انجام شود.

وی پیشنهاد تاسیس هیئت سادات ویژه بانوان و آقایان را داد و گفت: با ایجاد این هیئت، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، برای تمام رده‌های سنی امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیر خانه سادات استان یزد در این دیدار از تاسیس خانه سادات در کشور از جمله استان یزد خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این مرکز، رسیدگی به مشکلات سادات بویژه سادات فقیر می‌باشد.

وی از ایجاد کارگروه‌های مختلف در زمینه‌های فقه، قضا، آموزش، تبلیغ، اشتغال و … خبر داد و افزود: از جمله فعالیت‌های مهم این مرکز در این مدت کوتاه، تهیه لوازم خانگی برای خانواده‌های سادات نیازمند، آزادی زندانیان سید به دلیل بدهی، جلوگیری از اعدام سادات با گرفتن رضایت یا پرداخت دیه بوده است.

مدیر خانه سادات استان یزد در پایان گفت: قرار است در شهرستان‌ها هم این مراکز ایجاد شود تا بتوان هرچه سریعتر سادات در سطح استان، شناسایی و برای آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..