تخصیص اعتبارات ویژه برای تامین آب عشایر

مدیر کل طرح و برنامه سازمان امور عشایری کشور:اعتبارات ویژه‌ای در زمینه آبرسانی و تامین شبکه‌ برای عشایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز، امینی در جمع مسئولان طرح و برنامه ادارات عشایری کشور گفت: با توجه به خشکسالی امسال مشکلات عشایر در زمینه تامین آب بیشتر شده است، بنابراین برای خدمات دهی بیشتر در زمینه آبرسانی و تامین شبکه‌های آبرسانی امسال اعتبارات ویژه‌ای تامین کرده ایم.

امینی افزود: در زمینه آب شرب طبق تبصره ۶ سی درصد اعتبار مذکور برای آب شرب عشایری و هفتاد درصد برای آب شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور اختصاص پیدا کرده است که این رقم قبلا ۸۰ به ۲۰ بوده است.

مدیر کل طرح و برنامه سازمان امور عشایری کشور همچنین با اشاره به مشکلات در زمینه راه عشایری گفت: در این زمینه هم امسال اعتبارات خوبی تامین شده است.

مدیر کل طرح و برنامه سازمان امور عشایری کشور همچنین از افزایش میزان تسهیلات بانکی نسبت به فعالیت‌های عشایر و دو برابر شدن اعتبارات پروار بندی در صندوق توسعه ملی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس اداره امور عشایری جهادکشاورزی استان یزد گفت:۲۵۰ راس دام سبک از نوع گوسفند و بز در اختیار عشایر است که حدود ۱۵ درصد گوشت قرمز استان یزد را تولید می‌کنند .

شمس افزود: آبرسانی، تامین آب پایدار، تامین نهاده‌های دامی، پرداخت تسهیلات کم بهره در دستور کار ما قرار دارد و در سال جاری با تصویب اعتبارات در سفر ریاست جمهوری پروژه‌هایی از جمله ساخت مخازن ذخیره آب، انتقال آب و آبرسانی سیار در دست اجرا است.

در استان یزد و در سه شهرستان ابرکوه، خاتم و مروست بیش از ۱۵۰۰ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..