در جلسه صیانت از حقوق شهروندی مطرح شد:

تأکیدفرمانداراردکان بر لزوم عملیاتی‌شدن حقوق شهروندی

هادی مقیمی در این جلسه مهم‌ترین فلسفه تشکیل این ستاد را حفظ امنیت عمومی دانست و گفت: خوش‌بختانه در دولت تدبیر و امید، منشور حقوق شهروندی تهیه و گام مهمی در احصای حقوق شهروندان برداشته شد.

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اردکان با حضور فرماندار و اعضای این ستاد برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این جلسه مهم‌ترین فلسفه تشکیل این ستاد را حفظ امنیت عمومی دانست و گفت: خوش‌بختانه در دولت تدبیر و امید، منشور حقوق شهروندی تهیه و گام مهمی در احصای حقوق شهروندان برداشته شد.
 
 
مقیمی افزود: در این زمینه باید حقوق شهروندی را آموزش دهیم و قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌ویژه فصل مغفول‌مانده «حقوق ملت» تبیین و اجرایی شود.
 
 
وی با تأکید بر این‌که جامعه و حاکمیت باید حقوق یکدیگر را شناخته و آن را پاس بدارند؛ گفت: در دولت گذشته؛ کمیته‌های عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی و ترافیک در بحث حقوق شهروندی مطرح شد اما متأسفانه مقوله‌های «حقوق شهروندی» و «امنیت اجتماعی» آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.
 
 
سرپرست فرمانداری اردکان، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: با توجه به این‌که ما در جامعه‌ای دینی زندگی می‌کنیم؛ باید هنجارهای اخلاقی رعایت و آسیب‌های آن شناسایی و برطرف گردد. وی به نقش روحانیت در این زمینه اشاره کرد و گفت: معتقدم مساجد و منابر همچنان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رسانه‌اند و با ایفای صحیح نقش روحانیت، مردم با حقوق خود آشنا خواهند شد و جامعه‌ای پرسشگر و پویا به‌وجود خواهد آمد.
 
 
مقیمی با تأکید بر این‌که «عفاف» و «حجاب» دو مقوله پیوسته و وابسته‌اند؛ عفاف را مقدم بر حجاب دانست و گفت: عفاف صرفاً محدود به حوزه پوشش نیست و هنگامی این امر اتفاق می‌افتد که جامعه از بداخلاقی‌ها دور باشد و عفت زبانی، پرهیز از تهمت‌زنی، غیبت و… رعایت شود.
 
 
وی در پایان، به مبحث «سبک زندگی اسلامی»  مطرح‌شده توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و خواستار اجرایی‌شدن آن توسط اعضای این ستاد گردید.
منابع استفاده شده:
روابط عمومی فرمانداری اردکان

بخش نظردهی بسته شده است..