رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

هدایت نقدینگی به بخش نوآوری کشور با ابلاغ قانون جهش دانش‌بنیان

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور قانون جهش تولید دانش‌بنیان را عامل گشایش‌ در حوزه دانش بنیان‎ و منجر به حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی و هدایت نقدینگی به بخش نوآوری کشور دانست.

دکتر «علی وحدت» در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور که همزمان با هیجدهمین سالگرد تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان یکی از اجزای مهم در بحث نظام تامین مالی نوآوری در کشور هستند و الان ۶۳ صندوق پژوهش و فناوری در سطح استانها، دانشگاه‌های مادر و حوزه‌های تخصصی داریم که وظیفه تامین مالی، تسهیلات و ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر را برای شرکتهای نوپا بر عهده دارند.

وی افزود: این صندوق‌ها به صورت غیردولتی فعالیت دارند به طوری که ۴۹ درصد سهام آنها مربوط به دانشگاه‌ها و پارکهاست و سهامدار اصلی بخش غیردولتی است.

وحدت با بیان این که امروز روز مهمی برای حوزه نوآوری کشورمان است، تصریح کرد: چرا که امروز قانون جهش تولید دانش‌بنیان از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت برای اجرا ابلاغ شد و این موضوع نقطه عطفی پس از ۱۰ سال که اولین قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان در کشور اجرایی شد، بازنگری در این خصوص اتفاق افتاد و امیدواریم در سال مزین به اقتصاد دانش بنیان است، جهش خوبی در این حوزه را شاهد باشیم.

به گفته وی، ظرفیتهای بسیار خوبی در این قانون دیده شده و ایرادهایی که طی این ۱۰ سال بر آن وارد شده بود، شاهد گشایش‌های برای حوزه دانش بنیان است و در حوزه تسهیلات مالی نیز حمایتهای خوبی از صندوق نوآوری و شکوفایی دارد و امکان استفاده از ظرفیت صندوق‌های پژوهش در بخش های مختلف از جمله بازار سرمایه و بانکها برای هدایت نقدینگی به بخش نوآوری کشور در آن دیده شده است.

وحدت یادآور شد: نخستین صندوق پژوهش و نوآوری کشور در استان یزد شکل گرفت و با وجود اینکه در چهار سال اخیر این صندوق ها در کشور تقویت شدند، یزد همچنان جزو صندوق های شاخص است.

گفتنی است؛ نشست دو روزه هم‌اندیشی مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور ارائه گزارشی از وضعیت صندوق‌های پژوهش و فناوری و عملکرد دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، بررسی موضوع تعاملات پارک‌های علم و فناوری و وزارت علوم با صندوق‌های پژوهش و فناوری، ارائه تجارب فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و همچنین تشریح حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست همچنین موضوع نیازها و پتانسیل‌های صندوق‌های پژوهش‌ و فناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..