مدیر مخابرات یزد:

۱۰۷ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات بهره برداری می‌شود

مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره برداری ۱۰۷ طرح مخابراتی در استان با سرمایه‌گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد.

«محمدرضا زارع» به مناسبت هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان یزد به لحاظ ضریب نفوذ خانوارها در استفاده از اینترنت پرسرعت با ۳۹.۱ درصد رتبه برتر کشور را در اختیار داردبه نحوی که تعداد پورت پرسرعت مشغول به کار استان ۱۶۶ هزار و ۱۱۵ مورد است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفری یزد، جایگاه استان در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در رتبه‎های سوم و چهارم کشور خواهد و گفت: مشغول به کار تلفن ثابت در استان یزد بالغ بر ۵۶۸ هزار شماره با ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد و در تلفن همراه یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر دو هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه است.

وی تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ روستا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر دارای ارتباط روستایی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

زارع با بیان این که ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند، گفت: در بخش دیتا، استان یزد دارای ۲۱۸ مرکز خدمات است و سهم مخابرات از ارائه خدمات دیتا ۷۰.۳ درصد می‎باشد و ۳۰ درصد مابقی سهم رقبای مخابرات است.

وی در مورد طرح‌های مخابراتی آماده بهره‌برداری در هفته ارتباطات استان، گفت: در هفته ارتباطات امسال تعداد ۱۰۷ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که عمده طرح‎ها مربوط به خدمات تلفن همراه اول است و نتوانستیم به اندازه کافی در طرح های دیگر سرمایه گذاری داشته باشیم.

به گفته این مسئول، در هفته دولت سال گذشته ۹۶ طرح مخابراتی و در دهه فجر پارسال نیز ۸۷ طرح مورد بهره برداری قرار گرفت و امسال نیز علی‌رغم افزایش ۱۰ برابری هزینه‌ها و افزایش نیافتن تعرفه‌های مخابراتی، طرح‎های توسعه را مورد توجه داریم.‌

زارع در ادامه با بیان این که یزد معمولا جزو استانهای خوب و برتر در تمام زمینه‎‌هاست، گفت: یزد به لحاظ فراهم کردن شرایط نگهداری از تاسیسات همواره در جایگاه برتر کشور قرار داشته است و در ارزیابی کلی سال گذشته نیز استان دوم کشور شدیم.

وی در مورد برنامه‎های محوری مخابرات یزد در سال ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: توسعه و بسترسازی فیبر منازل و سازمانها و نیز در راستای شعار امسال، راه اندازی سوئیچ هوشمنددر استان با همکاری یک شرکت دانش بنیان را در جهت استفاده از سیستم‌های پیشرفته و به روز دنیا در سال جاری دنبال می‌کنیم.

وی راجع به آنتن دهی نامطلوب برخی مناطق استان اظهار کرد: در شرایط سخت کاری به ویژه تامین تجهیزات تلفن همراه، متاسفانه با برخی ذهنیت‌های اشتباه ایجاد شده در مردم مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم در برخی مناطق به دلیل این مخالفت‎های مردمی در جهت بهبود آنت دهی تلفن همراه اقدام کنیم که امیدواریم با کمک رسانه‌ها ای این مشکل نیز مرتفع شود.

زارع در پایان راجع به تغییر تعرفه اینترنت نیز عنوان کرد: براساس مصوبه سال ۹۶ به اپراتورها اختیار تعیین کف تا سقف تعرفه‌ها داده شد که به دلیل رقابتی بودن بازار، تعرفه‌ها در کف نگه داشته شد و الان مجوز افزایش تا سقف براساس این مصوبه اعمال شده لذا در واقع افزایش قیمتی در این حوزه نداشته‌ایم.

بخش نظردهی بسته شده است..