اولین تولید کننده نانو پولیش سرامیک کشور در یزد

شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه یزد، توانسته است به عنوان اولین تولید کننده نانو پولیش سرامیک در کشور این محصول را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد، بیان داشت: این شرکت از سال ۹۷ تا به امروز توانسته است با پشت سر گذراندن مشکلاتی از قبیل چالش‌های اقتصادی، تحریم، نبود دستگاه‌ها، تجهیزات و امکانات کافی سیر رو به رشدی را در رسیدن به جایگاه امروزی خود بگذراند و بالغ بر ۱۵ محصول مرتبط با حوزه نانو را تولید و روانه بازار کند.

استواری با بیان اینکه این شرکت توانسته است به عنوان اولین تولید کننده در کشور، نانو پولیش سرامیک را با بالاترین کیفیت روانه بازار کند، گفت: با تلاش متخصصان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مدت، شرکت نانوسنجش موفق شده است که طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های کوتاه‌مدت خود را به نتیجه برساند.

این عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، افزود: شرکت نانوسنجش یاران با فعالیت تحت عنوان طراحی و تولید نانو کامپوزیت‌ها و پلیمر‌های پایه کربنی و سیلیکونی، رسالت خود می‌داند که در راستای بومی‌سازی مواد مورد نیاز کشور تمام تلاش خود را بکار گیرد و این مواد را با بالاترین کیفیت به بازار ارایه دهد.

استواری از تولید بالغ بر ۱۵ محصول صنعتی در این شرکت سخن گفت و اظهار داشت: این شرکت توانسته است در زمینه تولید محصولات خودرویی (شامل نانو سرامیک هوفر، نانو محافط بدنه خودرو، سرامیک واکس هوفر، اسپری واکس هوفر و پولیش)، محصول صنعتی (شامل افزودنی بتن، افزودنی جرم نسوز و نانو پولیش کاشی) و نانومواد (شامل گرافن آمین‌دار، گرافن اکسید، گرافن اکسید احیا شده، مولیبدن دی سلنید (MoSe۲)، مولیبدن دی سولفید (MoS۲)، نانو ذره اکسیدروی (ZnO) و نانوذره دی اکسید تیتانیوم TiO۲) به این مهم دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یک سری از محصولات این شرکت شامل گرافن اکسید و نانو ذرات نقره نانومواد خالص هستند، تاکید کرد: شرکت نانوسنجش در زمینه یافتن کاربرد برخی از نانومواد جزو برترین شرکت‌ها در کشور است.

وی از جمله افتخارات مهم این شرکت را کسب عنوان پژوهشگر برگزیده و استارت آپ برتر استانی در سال ۱۳۹۹، گواهی ثبت اختراع محافظ پرتو ایکس، دریافت گواهینامه‌های ایزو، کسب پروانه استاندارد‌های داخلی و دریافت چندین پروانه ساخت وسیله پزشکی معرفی کرد.

مدیرتحقیق و توسعه شرکت نانوسنجش از بزرگترین مشکلات این شرکت را هزینه بالای تحقیقات، کاربرد محصولات در صنعت و هماهنگ کردن نانو مواد در صنایع عنوان کرد و افزود: برخی از صنایع همکاری خوبی با این شرکت دارند، اما بعضی دیگر از آن‌ها متاسفانه ریسک استفاده از تولیدات داخلی که به مراتب بهتر از نمونه‌های خارجی است را نمی‌پذیرند و مقاومت زیادی در برابر این امر وجود دارد.

به گفته استواری، اگر دولت بتواند در زمینه تجاری سازی محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت‌های لازم را داشته باشد بسیاری از این مشکلات به سادگی حل خواهد شد.

وی خواستار راه اندازی سیستم و دستورالعملی در درون پارک‌های علم و فناوری و حتی خود دولت برای جلوگیری از ورود محصولات خارجی که نمونه‌های آن در کشور در حال تولید است، شد و تاکید کرد: برای هموار کردن مسیر پیشرفت شرکت‌های فناور باید تمهیداتی اندیشیده شود از جمله اینکه صنایع کشور از نمونه‌های تولید داخلی استفاده کنند.

استواری در پایان با اشاره به اینکه شرکت نانوسنجش پذیرای طرح‌های صنعتی در حوزه فعالیت خود است، تصریح کرد: این شرکت با دارا بودن کادر تحقیق و توسعه مجرب، توانایی عملیاتی کردن طرح‌های صنعتی جدید و دارای توجیه اقتصادی را دارد و افراد متقاضی می‌توانند در صورت تمایل به سایت شرکت به آدرس https://nanosanjesh.com مراجعه و فرم مشارکت را تکمیل کنند تا همکاران ما بعد از بررسی ابعاد مختلف طرح با آن‌ها تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..