یک مسئول هشدار داد:

بارش باران در یزد ۳۸/۱ درصد کاهش داشته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در سال آبی جاری میزان بارش در استان ۳۸/۱ درصد کاهش داشته است .

به گزارش یزدی نیوزحسین غفوری بابیان این خبراظهارداشت : همچنین بارش باران در سال آبی جاری در مقایسه با میانگین مدت مشابه در دوره آماری۳۶.۵ درصد کاهش دارد.


وی با بیان اینکه میزان بارندگی در این استان در سال آبی جاری (مهر ۹۴ تا ۲۸فروردین ۹۵) ۵۴.۷میلیمتر بوده افزود : این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۸.۴ و متوسط دوره آماری ۸۶.۲ میلیمتر بوده است. 
غفوری تصریح کرد : بر این اساس و طبق آمار موجود، بارندگی در سال ابی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین دوره آماری در تمام شهرستان های استان کاهش نشان می دهد. 
مدیرعامل آبفای یزد به اهمیت اب انتقالی از زاینده رود به استان اشاره کرد و گفت: اگر در انتقال این آب به هر دلیلی خللی ایجاد شود استان یزد با مشکل بی آبی روبرو می شود زیرا حیات استان به همین آب انتقالی بستگی دارد. 

وی یزد را کم باران ترین استان کشور در سال ابی جاری معرفی کرد و افزود: شهر یزد با۱۷ میلیمتر بارندگی ،کمترین میزان بارندگی در سطح استان را دارد که عمق فاجعه و خشکسالی در استان را نشان می دهد. 

غفوری خاطرنشان ساخت : درگذشته آب شرب و بهداشت در روستاها از طریق چاه هایی که در اطراف روستا حفر می شد تأمین می گردید اما متأسفانه اکنون چاه ها دیگر جوابگو نیست و باید به فکر انتقال آب به این روستاها باشیم. 

وی افزود: برای برون رفت از بحران، راههایی که وجود دارد همه به صرفه جویی در مصرف در بخشهای کشاورزی صنعت، شرب و بهداشت ختم می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد چندی قبل اعلام کرد: براساس آمار رسمی سازمان هواشناسی کشور یزد از نظر خشکسالی رتبه نخست کشور معرفی شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..