استقبال میبدی‌ها برای تزریق واکسن گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: در تزریق واکسن گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال میبدی‌ها بیشترین و بهابادی‌ها کمترین استقبال را داشته اند.

به گزارش یزدی نیوز، میرزایی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله باکرونا به تشریح آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در استان یزد پرداخت.

وی، گفت: تنها نگرانی ما در استان یزد، پوشش واکسیناسیون نوبت سوم بالای ۱۸ سال و واکسن نوبت اول ۵ تا ۱۱ سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، از تزریق ۴۸ درصدی واکسن نوبت سوم افراد بالای ۱۸ سال وپوشش تزریق ۷۲ درصدی زنان باردار در استان یزد خبر داد و گفت:شهرستان‌های میبد در تزریق واکسن گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال بیشترین وبهاباد کمترین میزان تزریق آمار را به خود اختصاص داده اند.

میرزایی خاطرنشان کرد: افرادی که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته برای تزریق دز چهارم می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداریزد هم در این نشست با تاکید بر رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری‌ها بر جدی گرفتن واکسیناسیون تاکید کرد.

بررسی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط نیز دستورکار دیگر این نشست بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با اشاره به وضعیت دیابت در استان یزد برتوجه بیشتر به عوامل و پیامد‌های این بیماری در استان یزد تاکید کرد.

میرزایی، بر الزام همه کارکنان دولت و نهاد‌ها به غربالگری رایگان، آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برای غربالگری رایگان افراد بالای ۳۰ سال، شناسایی و پیگیری درمان افراد مبتلا به دیابت، آموزش همگانی و تغییر فرهنگ زندگی مردم تاکید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..