مبلمان شهری یزد در شان مردمش نیست

به گزارش یزدی نیوزشهر یزد از آن دسته شهرهایی می باشد که کمتر امکانت رفاهی و تفریحی در آن به چشم می خورد سرانه فضای سبز ناچیز، تبلیغات شهری و دیوار نگاری نا منظم ، وکمبود مبلمان شهری ، چهره شهرچنگی به دل نمی زند نبود این عوامل می تواند نقش زیادی در نشاط و شادابی شهروندان و رضایت آنها از محیط شهر داشته باشد.

 شهروندان یزدی انتظار دارند که تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد، چرا که مبلمان شهری زیبا، نیاز شهروندان یزد به شمار می‌رود و یزد یک  شهر توریستی می باشد و چهره نا به سامان شهر زیبنده این شهر توریستی نمی باشد.

مبلمان شهری زیبا ، نیاز شهروندان شهر یزد

رئیس کمیسیون تحول اداری و املاک شورای اسلامی شهر یزد ، با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین ارتباط شهر با شهروندان مبلمان شهری می باشد گفت: متاسفانه مبلمان شهری در شهر یزد نه تنها جذاب نیست بلکه گاهی به اصلی ترین نیاز های فیزیکی شهروندان هم پاسخ نمی دهد.

سیده حمیده وزیری اظهارداشت: داشتن شهری پویا وبانشاط حق مسلم مردم است بنابراین مبلمان شهری وزیباسازی شهری در شهر یزد باید با توجه به مذهبی بودن وتاریخی بودن آن ، انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مشکلات بسیار در نورپردازی شهر افزود : شهر باید با توجه به تاریخی بودن و قدمت آن نورپردازی شود و به این مسئله نیز باید توجه خاصی صورت گیرد.

سیده حمیده وزیری با اشاره به اینکه شخصیت های فرهنگی وهنری نماد فرهنگی هر شهر می باشد عنوان کرد:  باید مجسمه های متعددی از شخصیتهای  فرهنگی، مذهبی در سطح شهر نصب شود تا شهروندان ، جوانان ومیهمانان با این گونه شخصیت ها آشنا شوند.

وی تصریح کرد : پیشنهادات متعددی در راستای زیباسازی شهر در نظر گرفته شده که مهمترین آنها رفع نازیبایها،  بکارگیری قوانین ومقررات برای حفظ زیبایها وایجاد فضاهای شهری مناسب  و بکارگیری مبلمان شهری می باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد بحث منظر شهری را اولویت‌ جدی کمیسیون خدمات شهری دانست و گفت :‌ 2 میلیارد تومان به تجهیز و به روزرسانی اداره خدمات شهری یزد اختصاص یافت.

سپنتا نیک نام در مورد ضرورت ارائه خدمات شهری‌ اظهار داشت: عدم نیروی انسانی و تجهیزات کافی، از جمله مهمترین مشکلات خدمات شهری در شهرداری یزد است.

وی با اشاره به خشکسالی های مستمر سال های اخیر شهر یزد گفت: به روز رسانی اداره اجرائیات خدمات شهری شهرداری یزد به منظور ارائه خدمات بیشتر و هدفمند از جمله اولویت های جدی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در سال جدید است.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد توسعه فضای سبز را از دیگر موارد در دستور کار کمیسیون خدمات شهری دانست و تصریح کرد: توسعه مکان‌های تفریحی از جمله نیازهای ضروری شهر یزد است.

وی ایجاد پارک شادی مجهز و توسعه فضاهای تفریحی را از جمله ضرورت‌های اجتماعی و رفاهی شهر یزد عنوان کرد و افزود : محصور کردن زمین های بلاتکلیف در سطح شهر،‌ آذین بندی شهر به وسیله نقاشی شهری، و ساماندهی تابلوها،‌ از جمله اقدامات انجام شده در شهر یزد است.

یک کارشناس معماری با بیان اینکه یزد به‌عنوان شهری تاریخی و توریستی از مبلمان شهری مناسبی برخوردار نمی باشد ، گفت: متاسفانه در شهر یزد در هیچ یک از بخش‌ها چه در بافت تاریخی و چه در بافت جدید اصول مبلمان شهری رعایت نشده و مواردی که در شهر قابل رویت است با فرهنگ، قدمت و اصالت مردم یزد همخوانی ندارد.

وی اظهارداشت : برای زیباسازی شهر، اقدامات زیادی باید انجام شود که از جمله آنها می‌توان به نمای ساختمان‌ها، ظاهر مغازه‌ها و پارک‌ها اشاره کرد که همه جزوی از مبلمان شهری هستند اما اکنون در این زمینه شاهد بی‌نظمی‌های بسیاری هستیم.

 این کارشناس افزود: نباید از اهمیت مبلمان شهری در جذب توریست نیز غافل شد توجه به این مساله می‌تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند.

کاظم صادق پور/تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..