استاندار یزد:

اجازه اختلال در بازار را نمی‌دهیم/تصمیم دولت شجاعانه بود

استاندار یزد ضمن تشریح مزایای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، این اقدام دولت را شجاعانه و کارشناسانه خواند و با اشاره به تشدید نطارتها، تاکید کرد: اجازه اختلال در بازار را نمی‌دهیم.

«مهران فاطمی» در جمع جهادگران بسیجی اعزامی به شهرستان خاتم به صورت ویدئو کنفرانسی به اقدام دولت جهت هدفندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر اتفاقات جهانی که متاثر بر افزایش پایه‌ای پول کشورمان و به دنبال آن موجب تورم شد، منافع ارز ترجیحی نیز متاسفانه برخلاف اهداف تعیین شده، به جیب مردم و حتی تولیدکنندگان نرفت بلکه در واقع به یک رانت خاص برای یک عده خاص تبدیل شد.

وی با غیرعادلانه خواندن این اقدام، عنوان کرد: متاسفانه این سیاست گذاری باعث شده بود که هر کسی برخوردارتر بود، بیشتر از یارانه‌های دولت برخوردار شود در حالی که باید افراد کم برخوردار بیشتر از این بخش منتفع می شدند.

استاندار با بیان این که دولت سیزدهم شجاعانه و کارشناسانه به این موضوع ورود پیدا کرده تا این تغییر کارشناسی را در کشور اعمال کند، ابراز امیدواری کرد که افراد مستحق از یارانه‌های دولتی بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: البته یارانه‌های دولت نیز علاوه بر کمک هزینه یارانه‌ای در قالب اعتبار الکترونیک خرید کالا نیز به افراد مشمول اعطا می‌شود و مزیت این اقدانم نیز این است که نه تنها مانع افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود، بلکه سهم هر فرد از کالاهای اساسی در سالهای بعد نیز به دنبال تغییر قیمتها ثابت باقی خواهد ماند.

فاطمی در ادامه از تدارک و برنامه ریزی دولت برای حمایت از جاماندگان از یارانه‌های معیشتی خبر داد و گفت: آن دسته از افرادی که در دریافت یارانه هایشان تغییراتی مانند ازدواج و طلاق اتفاق افتاده، آنهایی که تاکنون یارانه دریافت نکرده و متولدین سالهای ۱۳۹۹ به بعد می توانند با مراجعه به سامانه refahi.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند تا در صورت بررسی و مشمول شناخته شدن از این خدمات دولت با انعطاف پذیری در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

وی افزود: آن دسته از افرادی که از دریافت یارانه قبلا انصراف داده بودند یا قبلا یارانه آنها از سوی سامانه قطع شده و کسانی که نسبت به دهک خود اعتراض دارند نیز می توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir موارد اعتراضی خود را ثبت کنند و درصورت مشمول شدن، از یارانه‌های دولتی برخوردار شوند.

به گفته استاندار یزد، در حالی دولت برای یک خانواده چهار نفره دهک‌های اول تا سوم جمعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای یک خانواده چهار نفره دهکهای بعدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز کرده است، بررسی های نشان داده که افزایش قیمت حاصل از آزادسازی ارز ترجیحی تنها ۸۰۰ هزار تومان برای این خانواده خواهد بود و در واقع دو برابر این میزان یارانه نقدی دریافت می کنند.

وی از تشدید نظارتها برای جلوگیری از هر گونه بی نظمی در بازار و افزایش خودسرانه قیمتها در استان خبر داد و تاکید کرد: با متخلفان بازار در شرایط کنونی با اشد مجازات برخورد خواهیم کرد.

فاطمی در پایان با بیان این که بسیج همواره در تمام عرصه‌ها به کمک کشور امده است، گفت: خوشبختانه در جریان اقدام اخیر دولت نیز ۲۰۰ نفر از بسیجیان در چرخه نظارت بر بازار مشارکت دارند و تلاش می کنیم اجازه اخلال در بازار را ندهیم.

قرائت دعای کمیل با حضور جهادگران بسیجی در حسینیه صاحب الزمان شهر هرات پایان بخش این برنامه بود.

گفتنی است؛ ۲۵۰ جهادگر در قالب افزون بر ۳۵ گروه جهادی بسیج در قالب برپایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی طی مدت ۱۰ روز به صورت ویژه به ارائه خدمات و محرومیت زدایی در مناطق هرات و مروست مشغول هستند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..