جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد خبر داد

مشارکت ۱۴۰۰ جهادگر بسیجی جهت محرومیت‌زدایی از استان یزد

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد ضمن تشریح فعالیتهای صورت گرفته در رزمایش جهادگران فاطمی به ویژه در شهرستان خاتم، از تعمیر و مرمت ۲۲ واحد مسکونی و نیز ساخت ۲۱ واحد دیگر برای محرومین در قالب این رزمایش خبر داد.

سردار «حسین زارع کمالی» در نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان خاتم که عصر امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: امروز کشورمان در جنگ ترکیبی و جنگ افکار با دشمن است که یکی از محورهای آن جنگ اقتصادی است ولی یکی از اقدامات موثر در این مبارزه، کمک به خدمت‌رسانی جهت محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در همین راستا و به مناسبت تاسیس بسیج سازندگی، تصریح کرد: رزمایش جهادگران فاطمی از ۱۷ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز با مشارکت بیش از ۱۴۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۲۰۰ گروه بسیجی در بخشهای مختلف استان در حال برگزاریست.

زارع کمالی خاطرنشان کرد: در همین راستا به طور ویژه اقدام به برپایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستانهای خاتم و مروست شد که طی آن ۲۵۰ جهادگر بسیجی در قالب ۳۷ گروه جهادی مشغول فعالیت هستند.

وی با تقدیر از هم‎افزایی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، مدیریت این حجم کار در رسته‌ها و مناطق مختلف را نیازمند پشتیبانی لجستیکی، نیرویی و غذایی و بحثهای زیست‌خوابی و غیره خواند که مسئولان شهرستان به خوبی از عهده آن برامدند.

وی با بیان این که این رزمایش شروع کاری برای انجام کارهای بر زمین مانده از گذشته تاکنون است، ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام بخشها، جامعه‌ای زیبنده و در خور ظهور منجی بشریت فراهم آوریم.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد عنوان کرد: خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی در این رزمایش دنبال شده که نشان دهنده پا بکار بودن جهادگران بسیجی و حضور خوب و مستمر آنهاست.

وی تاکید کرد: این گروه‌های جهادی فقط صرف این ۱۰ روز رزمایش نیست بلکه بعد از این ایام نیز اعزام این گروه‌ها به مناطق مختلف را شاهد خواهیم بود تا بتوانیم شعار «با مردم، در کنار مردم» را برای توفیق خدمت رسانی به مردم کم توقع که بیشترین خدمات را به نظام و انقلاب ارائه کرده‌اند، محقق کنیم.

وی از جمله این اقدامات را مرمت و تعمیر ۲۲ باب منزل محرومین ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این برنامه دارای پیشرفت خوبی است و مراحل پایانی خود را طی می‌کنند.

سردار زارع کمالی همچنین از شروع به ساخت ۲۱ منزل با همکاری کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: این برنامه در استان شامل ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان در سال جاری است که با توجه به پیشرفت خوبی که دارند، امیدواریم تا پایان سال افتتاح آنها را شاهد باشیم.

وی همچنین از فعالیت ۵۰ پزشک مختصص در قالب ۱۰ گروه جهادی در منطقه خبر داد که این گروه‌ها خدمات درمانی و دارویی رایگان را در تخصص‌های مختلف به مردم شهرستان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت یک گروه جهادی از جامعه طلاب در منطقه، گفت: سه گروه دامپزشکی را در شهرستان جهت واکسیناسیون دام‌ها و ارائه خدمات دامپزشکی به ویژه در مناطق عشایری شهرستان در این رزمایش داریم.

سردار زارع کمالی حضور چهار گروه جهادی فرهنگیان جهت مشاوره تحصیلی را در این رزمایش یاد اور شد و گفت: علاوه بر این گروه‌های مختلف دانش اموزی و دانشجویی از اقشار مختلف بسیج در شهرستان فعالیت دارند.

این مسئول در پایان متذکر شد: بسیج سازندگی از ابتدا نشان داد در کنار مردم و با مردم است و امیدواریم این حضورمان در کنار مردم باعث شود تا حداقل گوشه‌ای از مشکلات مردم ار پیش پای آنها برداریم.

حجت الاسلام «کاظم کریم بیگی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد هم با اشاره به برگزاری این رزمایش همزمان با ایام سالگرد تاسیس سپاه پاسداران، گفت: اگر چه نسل سپاه دچار تغییراتی شده است ولی نگاه آن همان نگاه اعتقادی روزهای ابتدایی تاسیس آن باقی مانده است و در راستای فرمایش امام راحل(ره) که فرموند؛ «یک موی کوخ نشینان را با همه کاخ نشینان عوض نمی‌کنم»، حرکت می کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت خدمت به خلق به ویژه در این منطقه مظلوم و محروم‌، تاکید کرد: همانطور که امام فرمودند؛ جامعه اگر از مستضعفین غافل شود، نابود خواهد شد.

کریم‌بیگی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه ما در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم و حرکت کنیم.

سرهنگ «علی محمد پارسائیان» مسئول بسیج رسانه استان یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور رسانه‌ها برای پوشش تمام عیار برنامه‌های رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان خاتم، از رسانه‌ها به عنوان طلایه‌داران خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد.

وی افزود: خوشبختانه در همین راستا نیز گروه جهادی رسانه‌های استان با عنوان «شهید اخلاص» با حضور اغلب خبرگزاری‌ها و رسانه های مکتوب شکل گرفته و تلاش دارد گام‌های موثری در جهت تحقق جهاد تبیین بردارد.

و افزود: خوشبختانه کرده جهادی ویژه رسانه راه اندازی شده و امیدواریمک زمینه سازی انتشار کلیه فعالیتهای بسیج و سپاه باشد .

«علی اکبریان» فرماندار شهرستان خاتم نیز اظهار کرد: شهرستان خاتم دورترین نقطه در استان یزد که عنوان می شود محروم ولی بنده آن را مظلوم می‌خوانم که این مظلومیت ناشی از توسعه نامتوازن استان بوده است.

به گفته وی، خوشبختانه با وجود تمام کمی‌ها و کاستی‌ها، مردم این شهرستان نیز همانند مردم دیگر نقاط کشورمان در تمام عرصه‌ها با زلالیت نهر مسیح در این شهرستان، همواره پای آرمانهای امام و انقلاب ایستاده‌اند.

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: حضور گروه‌های جهادی علاوه بر اقدامات و خدمات‌رسانی، روح معنویت در این شهرستان دمیده و شور و نشاط و پویایی را برای شهرستان به ارمغان آورده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..