هنرمند یزدی در عهدواره «چله مهدویت» برگزیده شد

نقال یزدی رتبه اول بخش نقالی نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» را کسب کرد.

اختتامیه نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در حوزه هنری برگزار و از برگزیدگان این رویداد هنری و مهدوی تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از «سیدعلی موسوی» نقال و تعزیه‌خوان یزدی که در بخش نمایش‌های آیینی، نقالی و شبیه‌خوانی این عهدواره با اثری با موضوع مهدویت شرکت کرد و موفق به کسب رتبه اول رشته نقالی شد با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه تقدیر به عمل آمد.

از بین ۶۶ اثر ارسالی به دبیرخانه این عهدواره، ۲۲ اثر در بخش نقالی و ۱۹ اثر در بخش تعزیه‌خوانی به مرحله پایانی راه یافته بودند.

این عهدواره در ۱۶ رشته و در ۱۶ شهرستان استان تهران برگزار شد و هر شهرستان دبیرخانه یکی از بخش‌های آن را بر عهده داشت که دبیرخانه بخش نمایش آیینی عهدواره در شهرستان دماوند مستقر بود.

نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت از سلسله رویدادهای مردمی با هدف خلق آثار فرهنگی و هنری به منظور ترویج آرمان مهدویت با موضوعاتی همچون نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه و جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سیدعلی موسوی متولد ۱۳۷۵در شهر یزد و دارای مدرک کارشناسی معماری است. وی از کودکی در تعزیه‌های مختلف به ایفای نقش پرداخته و از سال ۹۷ فعالیت در عرصه نقالی و پرده‌خوانی را زیر نظر مرشد قاسم هاشمی(زرین کلاه) آغاز کرده و امروز یکی از فعالان این رشته در استان یزد است. در سال ۹۸ نیز در اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» از این نقال جوان یزدی به عنوان یکی از برگزیدگان بخش نقالی و پرده‌خوانی تقدیر شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..