تایید نمای ساختمانهای یزد در «کمیته بررسی نما»

عضو شورای اسلامی شهر یزد از تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته بررسی نما جهت تایید نمای ساختمانها در یزد خبر داد و گفت: هرگونه تغییر در نمای ساختمان باید به تایید مراجع صدور پروانه ساختمان برسد وگرنه از صدور گواهی پایان کار جلوگیری خواهد شد.

«محمد مهدی نیکونژاد» گفت: سیمای هر شهر انعکاسی است از آداب، فرهنگ و هویت حاکم بر جامعه به ویژه شهروندانی که در آن سکونت دارند لذا نیاز است دستورالعمل ضوابط و مقرارتی متناسب با اسناد بالادستی و نیازهای شهر یزد تنظیم شود.

وی افزود: به منظور کنترل نماهای شهری و ایجاد سیمای شهری هماهنگ با توجه به مقررات قانونی کشور در خصوص ضوابط و مقررات اجتماعی کیفی سیما و منظر شهری و همچنین مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر یزد در سال گذشته، ضوابط اجرایی نماسازی توسط معاونت معماری و شهرسازی تدوین شده است که پس از تصویب شورای اسلامی شهر برای کلیه ساختمان‌های مسکونی، اداری، مجتمع های تجاری، خدماتی، درمانی، فرهنگی مذهبی و کاربری های مختلط لازم اجراست.

نیکونژاد با اشاره به اینکه صدور گواهی پایان کار منوط به اجرای دستورالعمل مذکور است، گفت: قبل از صدور پروانه طرح نمای اصلی و جانبی ساختمان با جزئیات اجرایی کامل و با مشخصات شامل رنگ، نوع مصالح و عکس از ساختمان‌های مجاور بنا، تهیه و مهمور به مهر و امضای مهندس طراح، معمار و دارای پروانه اشتغال به تایید مرجع صدور پروانه ساختمان برسد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مرجع صدور پروانه در هنگام کنترل نقشه‌ها، نماها را بر اساس این دستورالعمل ارزیابی کرده و پس از اصلاح و تایید نهایی و اخذ تعهد جهت اجرای نمای تایید شده از مالک اقدام به صدور پروانه کند و هرگونه تغییر در نمای ساختمان باید به تایید مراجع صدور پروانه ساختمان برسد وگرنه از صدور گواهی پایان کار جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه سطوح نماهای ساختمان های واقع شده در حریم شهر که از داخل معابر عمومی قابل مشاهده است اعم از نماهای اصلی وجانبی به عنوان نماهای شهری محسوب شده و بایستی با مصالح مرغوب به طور مناسب، زیبا و هماهنگ نماسازی شوند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای اشلامی شهر یزد، نیکونژاد در پایان عنوان کرد: به همین منظور کمیسیونی متشکل از معاونت شهرسازی، معماری و نماینده اداره ی راه و شهرسازی دانشگاه یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان خبره منتخب جهت ارزیابی و تایید نماهای ساختمان تشکیل و به عنوان کمیته بررسی نما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..