امام جمعه یزد مطرح کرد؛

استفاده از کتب شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان و مدارس

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد استفاده از کتب و بیانات شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان و همچنین در مدارس متوسطه را بسیار مفید و حائز اهمیت خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بیان کرد: همایش تعلیم و تربیت مهدوی یک برنامه خوب در استان بود و با توجه به نیاز آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به تحول در منابع درسی، امیدواریم از نتایج و سند علمی این همایش در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی استفاده از کتب و بیانات شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان و همچنین در مدارس متوسطه را نیز بسیار مفید و حائز اهمیت خواند و افزود: با تبیین و استفاده از تجربیات دیگر شهرها نیز می‌توان یک طرح جذاب و جامع برای نمایشگاه در زمینه مهدویت ارائه داد و در این باره باید توجه داشت که این نوع کارها نباید سطحی و مبتدی باشد و باید خلاقیت در این نوع فعالیت‌ها به کارگرفته شود، ضمن این که همه دستگاه‌های استان می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

امام جمعه خاطرنشان کرد: قطعاً اگر این نمایشگاه موقت، موفقیت آمیز باشد، با مذاکره با استانداری و شهرداری در جهت برپایی نمایشگاه دائمی در زمینه مهدویت و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های دینی و مذهبی و مهدوی استان می‌توان اقدام کرد چرا که ایجاد این نوع فضاها باعث جلب گردشگر هم خواهد شد.

«محمود رستگاری» مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز از اهداف تشکیل این جلسه را برنامه‌ریزی برای جلسه شورای سیاستگذاری در هفته آتی و همچنین تجلیل و اهدا هدیه انگشتر رهبری به حجت الاسلام «صداقت کشفی» قائم مقام صدا و سیما یزد ذکر کرد.

وی بیان کرد: برگزاری همایش تعلیم و تربیت مهدوی در سال گذشته برای مدیران بنیاد مرکز و دیگر مدیران استان، رضایت بخش بود و قرار است با تهیه سند علمی همایش، بازنگری کتب درسی براساس این سند انجام شود.

مدیر بنیاد استان افزود: گروهی از دانشجویان و افراد انقلابی در تلاش برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه مهدوی در دهه امامت هستند و برای بازدید و کسب تجربه بیشتر از طرف بنیاد استان به دیگر شهرستان‌ها اعزام شده‌اند که در صورت موافقت در جلسه هفته آینده به ارائه ایده‌های خود بپردازند.

وی اظهار کرد: البته این نمایشگاه به صورت موقت و مناسبتی است ولی در صورت موفقیت آمیز بودن و استقبال از این نمایشگاه موقت، با توجه به توریستی بودن شهر یزد برنامه ریزی بلندمدت برای برپایی نمایشگاه دائمی انجام خواهد شد.

در این نشست لوح تقدیر و انگشتر متبرک رهبری به حجت الاسلام «صداقت کشفی» قائم مقام صدا و سیما یزد اعطا شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..