اعتبارات مدیریت بحران استان یزد صفر است

نماینده تفت و میبد در مجلس: مدیریت بحران استان یزد با وجود همه بحران‌ها تقریبا هیچ بودجه‌ای ندارد.

به گزارش یزدی نیوز سید جلیل میرمحمدی، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: میزان آمادگی دستگاه‌های استان یزد در زمان بروز سیل خوب بود، اما وقتی دست‌ها خالی باشد و در بدیهی‌ترین مسائل بحران، تجهیزات و اعتبارات نداشته باشند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی بر لزوم پرداخت خسارت مردم در اولین فرصت برای ضربه نخوردن نگاه مردم به حاکمیت و نظام تأکید کرد و افزود: اعتبارات مدیریت بحران استان یزد تقریبا صفر است. سیلی به این حجم آمده، اما هنوز هیچ اعتباری در اختیار ندارند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس خواستار بررسی بحث قصور مدیریتی در ۴۰ سال گذشته توسط دستگاه قضا شد و اظهار داشت: احیای رودخانه یزد نیز باید به عنوان یک اولویت مهم مدنظر مسئولان باشد.

وی بیمه محصولات کشاورزی را یک بازی توصیف کرد و ادامه داد: بیمه‌ها با کشاورزان شفاف نبوده و میزان خسارت پرداختی توسط آن‌ها در مقابل پول‌هایی که دریافت می‌کنند، بسیار ناچیز است.

میرمحمدی با اشاره به آسیب جدید باغ‌های پسته در میبد و باغ‌های انار در تفت گفت: برخی افراد خیر بودند، اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته که علت آن هم بی برنامگی است.

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه خشکسالی هم آسیب‌های متمادی ۱۴ تا ۱۵ ساله به کشاورزان زده است، افزود: در حالی که اصرار داریم، بگوییم که درصدد حفظ روستا‌ها هستیم، اما کسی از کشاورزان حمایت نکرده و کشاورز آسیب دیده رها شده است.

میرمحمدی ادامه داد: باید برای رودخانه‌های موجود در استان یزد دیوار ساحلی ایجاد شود، ولی اراده‌ای برای حفظ این رودخانه‌ها وجود ندارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..