سالن دریافت زباله کارخانه کمپوست یزد به بهره برداری رسید

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد اعلام کرد: سالن دریافت زباله جهت پردازش، تفکیک و تولید کمپوست و اتاق کنترل خط پردازش با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

«محمد علی سلمانی ندوشن» با بیان این که ساخت سالن دریافت زباله جهت پردازش، تفکیک و تولید کمپوست است، گفت: ساخت این سالن و اتاق کنترل خط پردازش از اواخر مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت سالن دریافت زباله در مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و با حجم بتن ریزی ۶۵۰ متر مکعب و مصرف ۸۰ تن میلگرد انجام شد، اظهار کرد: عملیات عمرانی این طرح شامل کف سازی با بتن الیافی، ساخت اتاق های کنترل و برق، ساخت سکو و پلتفرم تخلیه زباله بوده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اشاره به اهمیت ایجاد سالن دریافت زباله در کارخانه کمپوست، گفت: روزانه در یزد ۳۴۰ تن زباله تولید می شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد این مقدار زباله تر بوده و می تواند طی فرآیندی به کود کمپوست تبدیل شود، به همین دلیل ایجاد سالن دریافت زباله در این کارخانه به جهت تولید کود کمپوست که تاثیر بسیاری در پیشرفت صنعت کشاورزی استان دارد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..