فعالان گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور استاندار و معاونان استاندار یزد از ۹۰ نفر از فعالان گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان شد.

«مهران فاطمی»  در نشست ستاد خدمات سفر استان که به منظور تجلیل از فعالان و برترین‌های ستاد در جریان سفرهای نوروزی در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم، گفت: جامعه فرهنگیان حقی بر گردن بر تک تک افراد جامعه دارند که باید آن را پاس بداریم و در همین راستا نیز در ابلاغیه‌ای به دستگاه‍های اجرایی استان تاکید شده تا هر یک از مدیران با حضور در تعدادی از مدارس، از معلمان تجلیل به عمل آوردند.

وی همچنین با تبریک هفته کار و کارگر و بیان این که مقام کارگران و تلاش و کوشش آنان در عرصه تولید و اقتصاد بر هیچ کسی پوشیده نیست، افزود: در آستانه هفته سلامت نیز قرار داریم و نباید فراموش کنیم که اگر در نوروز امسال استقبال بی نظیر گردشگران در استان را شاهد بودیم نتیجه تلاش کادر سلامت بود لذا در هفته سلامت امسال باید تمام قد مقابل آنها به احترام بایستیم و از آنها قدردانی کنیم.

فاطمی ضمن تقدیر از تمام اعضای ستاد خدمات سفر، گفت: هرچند کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد در هر بخش برترینها را براساس شاخص‌هایی تعیین کرده است ولی نمی توان تلاش آموزش و پرورش در اسکان یا تلاش صدا و سیما در اطلاعرسانی گسترده در حوزه گردشگری و همت دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی و دیگر بخشها را نادیده گرفت و به نظر ما همه بخشها ممتاز و نمونه هستند.

وی ضمن تشکر ویژه از مدیریت مجموعه میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: باید اهتمام داشت که اگر میراث فرهنگی به درستی حفظ نشود، گردشگری معنا و مفهومی نخواهد داشت و اگر بی توجه به فرهنگ و صنایع دستی باشیم نیز این بخش کامل نخواهد شد.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد معاونت گردشگری در ذیل ساختار استان، گفت: یزد تنها استانی است که عنوان گردشگری به یکی از معاونتهای استانداری آن الحاق می‌شود و با ایجاد معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری که هم اکنون در حال تدارک فرآیند تشکیلاتی آن هستیم، امیدواریم هماهنگی خوبی در بخشهای مختلف این صنعت در استان شاهد باشیم.

استاندار ابراز امیدواری کرد که از میراث باقیمانده از گذشتگان در استان یزد به عنوان فرصت مغتنمی جهت ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و نیز توسعه مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری به بهترین نحو بهره گرفته شود.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز ضمن در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از ستاد خدمات سفر استان، از اهم این اقدامات را رشد ۳۳ برابری اسکان مسافران نوروزی با اسکان بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر، اقدام ابتکاری ایجاد و راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفن راهنمایی و اسکان مسافران نوروزی، ایجاد رادیو گردشگری استانی، ایجاد اتوبوس گردشگری و برپایی ۴۵ نوروزگاه در استان، برگزاری جشنواره های متنوع نوروزی ذکر کرد.

این مسئول از تهیه گزارش ۷۰۰ صفحه‌ای از خدمات ارائه شده در استان طی ایام نوروز خبر داد و گفت: ستاد خدمات سفر یزد جزو ۵ استان برتر کشور شناخته شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..