پیگیری مشکلات دامداران یزدی

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد: سال جاری سال خوبی برای دامداران خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوز،زاده رحمانی  در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات دامداران گفت: بخشی از مشکلات دامداران مربوط به تهران و بخشی مربوط به استان است، بخشی که در داخل استان قابل حل است مثل تامین نقدینگی که در اسفند ماه سال گذشته بنا به دستور استاندار حدود هشتاد میلیارد تومان تامین شد. در خصوص تامین خوراک دام چون دامدار استان دور از دسترسی به علوفه است پیگیری شده تا در صد نهاده دامداران استان به نسبت بالاتر از استان های دیگر باشد .

 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد افزود: تفاهم نامه ای نیز با کشتارگاه منعقد شده تا دام را با قیمت بالاتر خرید کنند اما قیمت برای مصرف کننده بالاتر نرود که تقریبا اجرایی شده است.

 

وی گفت: مواردی که از طریق تهران باید تامین شود بحث تضمینی خرید گاو پروار است چون حدود دوهزار و پانصد گاو پروار در دامداری ها داریم که بخش قابل توجهی از نهاده ها را به خود اختصاص می دهند امیدواریم در هفته جدید دستورالعمل خرید با قیمت خوبی که به نفع دامدار باشد ابلاغ شود.

 

زاده رحمانی افزود: در خصوص بحث قیمت شیر نیز گفت: قیمت شیر حداقل دو هزار تا دوهزار و پانصد تومان زیر قیمت تمام شده از دامداری ها خریداری می شود که مقرر شد در دستور کار شورای اقتصاد قرار بگیرد .

 

وی اظهار امیدواری کرد: در مجموع به نظر می آید با مجموع این اقدامات سال جاری سال خوبی برای دامداری ها به خصوص گاوداران استان رقم بخورد.

بخش نظردهی بسته شده است..