استقبال گردشگران خارجی از سفر به شهر میراث جهانی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ضمن رد خبر لغو تورهای خارجی بهار یزد، اعلام کرد: خوشبختانه در فروردین ماه امسال با میزبانی قریب به ۱۵۰۰ گردشگر خارجی شاهد رشد حدود ۳۰ درصدی در این بخش نسبت به ماه قبل از آن را شاهد بوده‌ایم.

اخیرا در فضای مجازی موضوع لغو تورهای خارجی یزد در بهار ۱۴۰۱ دست به دست می‌شود و برخی مدعی شده‌اند که هتل‌های یزد هم‌اکنون تقریبا همگی خالی از توریست خارجی هستند.

حتی مطلب مذکور از دلایل این اتفاق را بر خلاف آمارهای موجود در کشور، افزایش نسبی درصد مبتلایان به کرونا در ایران بعد از مسافرت‌های عید، رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایران مطابق با میل اروپاییان و مسائل سیاست خارجی و آینده برجام عنوان کرده است ولی گزارشهای ثبت شده و اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی حکایت از استقبال گردشگران خارجی از سفر به یزد پس از دو سال محدودیتهای کرونایی دارد.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث فرهنگی استان دراین باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی فروردین ماه امسال تعداد یکهزار و ۴۲۹ گردشگر خارجی از جاذبه‌های استان یزد بازدید کرده‌اند که بیشترین ملیت‌های اسکان یافته به ترتیب مربوط به کشورهای اسپانیا، آلمان، رومانی، یونان و آمریکا بوده است.

وی از افزایش حدود ۳۰ درصدی گردشگران خارجی فرودین ماه امسال علی رغم حجم بالای مسافرتهای نوروزی و تکمیل ظرفیت عمده مراکز اقامتی استان نسبت به اسفند ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: براساس آمارهای موجود یزد در فروردین ۱۴۰۱ ورود ۴۷ نفر از مقامات، سفرا و شخصیت‌های سیاسی با احتساب همراهنشان از خارج کشور در قالب ۱۷ سفر را داشته است.

آخوندی با بیان این که در نیمه اول اردیبهشت ماه جاری حداقل حدود ۲۰ درصد رشد گردشگران خارجی به استان را نسبت به فروردین ماه شاهد بودیم، افزود: امنیت بالای یزد و قوت گرفتن روابط دیپلماتیک باعث شده که طی این مدت نیز ۱۷ مورد سفر دیپلمات‌ها از ملیت‌های مختلف به استان انجام شود که با احتساب همراهان جمعا ۶۱ نفر را شامل شده‌اند و افزایش ۱۰۰ درصدی در این بخش را طی این مدت نسبت به فروردین امسال شاهد بوده‌ایم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..