معاون اجرایی رئیس جمهور:

یزد از پیشتازترین استانها در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور است

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تحقق زودتر از موعد بخشی از اعتبارات سفر رئیس جهور به استان یزد، این استان را از پیشتازترین استانها در اجرای مصوبا این سفر خواند.

«سید صولت مرتضوی» در نشست ستاد بررسی مصوبه سفر رئیس جمهور به استان یزد گفت: کلیه مصوبات سفر را بررسی کردیم که بخش قابل توجهی از مصوبات سفر اجرایی شده و حسب گزارش استاندار بالغ ١۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و سایرمنابع برای سفر تخصیص داده شده است.

وی افزود: حدود٣٣ درصد منابع کل سفر از منابع محل عمومی تخصیص داده شده و بخشی از طرح‌ها نیاز به پیگیری مجدد داشتند از جمله طرح‌های بیمارستانی که پیگیری می‌کنیم تا منابع لازم جهت تکمیل آنها پیش‌بینی شود.

مرتضوی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است بخشی از منابع که مصوب بوده در سال ١٤٠١ محقق شود، در سال ١٤٠٠ پرداخت شده و فکر می‌کنیم استان یزد یکی از پیشتازترین استانها در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور است.

عزم جدی دولت برای تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست با بیان این که در جریان سفر رئیس جمهور به استان حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه و ۳۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسید، گفت: تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر، ظرف مدت دو ماه و به صورت نقدی، برای نخستین بار در طول تاریخ استان یزد انجام شده و مؤید عزم جدی دولت بر تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر است لذا با جدیت اجرای این مصوبات دنبال و موانع و مشکلات احتمالی موجود بر سر اجرای طرح‌ها برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ماه گذشته جهت بررسی روند اجرای مصوبات بیش از شش وزراتخانه در سطح معاونت اجرائی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته نیز جلساتی جهت بررسی مصداقی وضعیت اجرای مصوبات هر دستگاه در سطح استان برگزار و موانع و مشکلات پیش روی اجرای آن‌ها جهت انعکاس به معاون اجرایی رئیس جهمور و سرعت بخشی به اجرای مصوبات احصاء شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به لزوم همراهی بیش از پیش بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای نیمه تمام استان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسه‌ای با حضور بانک‌ها در سطح معاونت اجرایی رئیس جمهور، مسائل این حوزه دنبال و همزمان با طرح‌های زیرساختی و طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان، این طرح‌ها رونق لازم را داشته باشند و همزمان با طرح‌های عمرانی به مرحله نهایی، افتتاح و بهره برداری برسند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..