معاون اجرایی رئیس جمهور در یزد:

اصلاح یارانه ها به نفع مردم یک ضرورت است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تدبیر دولت سیزدهم این است که یارانه‌ها باید مستقیم به مردم داده شود و به فضل الهی این اقدام خداپسندانه با تصویب مجلس و تصمیم دولت در آینده نزدیک روی خواهد داد.

«سید صولت مرتضوی» در آیین بزرگداشت مقام معلمان استان یزد یادمان معلم ماندگار آیت الله علاقه بند یزدی، ضمن بیان این مطلب افزود: با رویکرد موجود در زمینه یارانه‌ها، چند سالی است که جیب مردم خالی و خزانه کشور به شدت آسیب پذیر شده و این تورم افسار گسیخته که بر کشور حاکم شده، ناشی از همین رویه بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با تبریک هفته معلم، گفت: نقش و جایگاه معلمان در جامعه بی بدیل است و مباحثی که امروز مطرح می شود، بویژه در مورد افزایش قیمت‌ها که به خصوص معلمان را با مشکل مواجه کرده است، نشان از سیستم معیوب و مدیریت اقتصادی اشتباه در کشور ماست که باید اصلاح شود.

مرتضوی افزود: قیمت جهانی بسیاری از اجناس از ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته و جنگ اوکراین باعث شده امنیت غذایی جهان به مخاطره افتد، علاوه بر آن دولت سیزدهم میلیاردها تومان بدهی را از دولت قبل به ارث برده است، صلاحدید دولت دوازدهم فروش اوراق خزانه که پول آن آینده پرداخت می شود، بود و تقریبا اصل و فرع آن برای دولت سیزدهم به ارث رسیده است که بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دغدغه اول رییس جمهور، معیشت ملت است و با شیب ملایم و اقدامات مناسب اصلاح این روند ادامه خواهد داشت، چون اگر این روند اصلاح نشود در آینده مشکلات بسیار زیادی متحمل خواهیم شد.

مرتضوی ادامه داد: افزون بر ۱۵ هزار لیتر سوخت از کشور قاچاق می شود که بر اساس آمارهای رسمی به صورت روزانه انجام می شود و از کشور ما به کشورهای عربی که روی مخزن نفت و گاز مستقر شده اند، قاچاق می شود و لذا تدبیر دولت آن است که یارانه باید به صورت مستتقیم به مردم داده شود و به فضل خداوند این اقدام انجام خواهد شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از تلاش های این قشر زحمتکش و دلسوز، گفت: با توجه به اهمیت حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، امروز مسئله آموزش و مرورش برای ما از اولویت یک برخوردار است و در طول هشت ماه فعالیت در سمت استاندار یزد، بلااستثناء در کلیه جلسات شورای آموزش و پرورش شرکت کرده ام.

وی با بیان اینکه تمام اقشار جامعه به معنای واقعی کلمه مدیون معلمان و فرهنگیان هستند، اظهارداشت: معتقدیم تکریم مقام معلم نباید تشریفاتی باشد بلکه جامعه باید تمام قد به منظر معلمان و فرهنگیان احترام کند و تجلیل و تکریم این قشر توسط آحاد مردم انجام شود.

استاندار با اشاره به عزم جدی استان بر گرامیداشت هفته معلم امسال به صورت متفاوت تر از سال های گذشته، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال کلیه ادارات استان و مجموعه های مردمی برنامه بزرگداشت مقام هفته معلم را دنبال می کنند تا بتوانیم از گوشه کوچکی از زحمات فراوان جامعه بزرگ فرهنگیان استان قدردانی کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..