متوسلیان،دلاوری از دیار شیرکوه یزد

به گزارش یزدی نیوزچهارده تیر سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات ایرانی در بیروت به دست نظامیان فالانژ و ارتش اسرائیل است. سردار جاویدالاثر متوسلیان دلاوری که از همان ابتدا در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی تاب نیاورد و مبارزه را آغاز کرد.تا جائیکه چندین بار بدست  ساواک دستگیر و در زندان شکنجه شد.

احمد متوسلیان  اهل روستای سانیج تفت از توابع استان یزد است.مردم این روستا حاج احمد را خوب می شناسند.همه از این سردار دلاور خاطرات زیادی دارند ، از دلاوری که عاشق کوه و کوهنوری بود و بارها با دوستانش ، قله شیرکوه یزد را  فتح کرد و همیشه میگفت:انسان باید مثل کوه مقاوم باشد.
 
او ابتدا عضو کمیته شد و بعد ازآن ازبنیانگذاران سپاه تهران شد.
با جنایت های ضدانقلاب درغرب ،به کردستان رفت و با شجاعت و ایستادگی توانست با همت مردم،منطقه را از وجود ضدانقلاب پاک کند.
این همه تلاش و پشتکار باعث شد تا احمد بعنوان فرمانده سپاه مریوان انتخاب شود.
 
با هجوم دشمن بعثی به جنوب کشور به همراه ابراهیم همت که فرمانده سپاه پاوه بود به جنوب رفت و با تشکیل تیپ محمد رسول الله به دفاع از میهن پرداخت.
مادر احمد می گوید:چندین بار به احمد گفتم که ازدواج کند اما احمد گفت بگذار انقلاب کامل پیروز شود و جنگ هم تمام شود بعد ازدواج می کنم.
 
با حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ماموریت یافت برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و لبنان به بیروت اعزام شود.و اینجا بود که او به آرزویش رسید .چراکه به گفته همرزمانش،آرزوی احمد متوسلیان همین بود که بارِژیم صهیونیستی  بجنگد و به دست بدترین ظالمان به شهادت برسد.خواهر احمد می گوید احمد در سخنرانی اش در جمع رزمنده ها گفته بوده که ما باید پرچم اسلام را در انتهای افق به اهتزاز در بیاوریم و دستش به طرف بیت المقدس بود.
 
احمد و همرزمانش با ورود به بیروت شروع به آموزش نیروهای لبنانی میکنند.آموزش هایی که به گفته محسن رضایی فرمانده سپاه وقت باعث تشکیل حزب الله لبنان شده.
اما با محاصره سفارت ایران در بیروت به همراه سه دیپلمات ایرانی دیگر به دست تیروهای فالانژربوده می شوند و تا امروز هنوز خبری از آنها در دست نیست.

 

بخش نظردهی بسته شده است..