شهردار یزد:

رودخانه مرکزی یزد باید برای مهار سیلابها احیا شود

شهردار یزد با اشاره به اینکه یزد تاب‌آوری دفع سلابهای مشابه را در آینده نخواهد داشت، گفت: تنها در صورتی می‌توانیم در برابر این سیل‌ها دوام بیاوریم که بتوانیم مسیرهای رودخانه را احیا و سیلاب‌ها را به خارج از شهر هدایت کنیم.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهریزد که به منظور بررسی علل وقوع سیل یزد برگزار شد، اظهار کرد: پیش از سیلاب و وقوع حادثه،‌ متاسفانه در سطح شهر با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و بی‌توجهی به خطوط آب،‌ واگذاری‌های متعددی در بسترهای رودخانه داشتیم.

وی با بیان این که امروز رودخانه مرکزی شهر شروع و پایان ندارد و تنها قطعه میانی آن وجود دارد، گفت: به فرض این که سیل‌بندهای شهر هیچ مشکلی هم نداشته باشد، در چنین بارندگی‌هایی باز هم با مشکل به دلیل این واگذاری‌ها روبه‌رو می‌شویم.

محی‌الدینی افزود: این سیلاب یک اخطار بود که تلفات جانی نداشت ولی باید مراقب باشیم که با توجه به هشدارهای هواشناسی امکان وقوع حوادث مشابه دیگری در شهر وجود خواهد داشت.

وی در مورد عملکرد شهرداری نیز گفت: به محض اطلاع از سیل به محل مراجعه و مشاهده کردیم که سیل به شدت در قسمت خروجی شهر وجود دارد لذا با تمام ظرفیت تلاش شد این بحران برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شهر یزد در چند نقطه بستر رودخانه به شدت با مشکل روبه‌رو است گفت: برخی از نقاط رودخانه در اختیار ادارات دولتی قرار گرفته و حداقل کاری که باید انجام شود، این است که این رودخانه‌ را احیا کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..