عزم جدی استان برای فراهم سازی زمینه حضور فعالانه و موثرتر احزاب

استاندار یزد :دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مکلف به پیگیری ویژه مباحث مرتبط با احزاب خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، فاطمی در نشست با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان یزد با اشاره به لزوم فراهم سازی فرصت‌های لازم برای مشارکت بیش از پیش احزاب در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها، گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی باید برای ارتقای جایگاه کنونی خود، به لحاظ غنای علمی و جنب و جوش فعالیتی به گونه‌ای متفاوت عمل کرده و توانمندی ها، مهارت‌ها و کنشگری‌هایی در تراز انقلاب و در چارچوب قانون اساسی داشته باشند.

وی در ادامه از عزم جدی استان یزد برای فراهم سازی زمینه حضور فعالانه و موثرتر احزاب در استان خبرداد و اظهارداشت: در این راستا دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری را مکلف به پیگیری ویژه مباحث مرتبط خواهیم کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اداره استانی همچون یزد، بدون برخورداری از برنامه و نقشه راه مشخص امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ یزد، از حوزه راهبرد، سیاستگذاری صِرْف و کلی گویی خارج شده و یک برنامه تحولی مبتنی بر سند آمایش استان تهیه شد تا مدل و نقشه عملیاتی پروژه‌های اقدامی استان در طول دولت سیزدهم مشخص و در آن مسیر گام برداشته شود.

فاطمی ادامه داد: در فاز اول برنامه تحولی استان ده محور پیشران تعالی و پیشرفت استان انتخاب و پروژه‌های تحولی این محور‌ها در قالب نشستی با کلیه ذی نفعان، دستگاه‌های مسئول، کارشناسان و دانشگاهیان تعریف و در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با اشاره به انتخاب مسئول ویژه پیگیری برای هر یک از محور‌های برنامه تحولی استان، بیان کرد: جلسات مربوط به پروژه‌های برنامه تحولی استان به صورت هفتگی برگزار و روند اجرای آن‌ها بررسی می‌شود.

استاندار یزد همچنین از تدوین محور‌های فاز دوم برنامه تحولی استان؛ همزمان با پیگیری و اجرای محور‌های فاز اول این برنامه خبرداد.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه در فهرست بلند مسائل استان برخی از مسائل ماموم و برخی امام هستند، افزود: امروز «فرهنگ» و «محیط زیست» به عنوان امام جماعت‌های توسعه، پیشرفت و تعالی استان قرار گرفته اند لذا روح حاکم بر تمام تصمیم گیری‌ها و اقدامات توسعه‌ای استان با رعایت پیوست‌های این دو حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یزد برای اوج گیری نیازمند دو بال «نوآوری و فناوری» و «گردشگری» است، گفت: این دو بال می‌تواند فصلی نوین پیش روی یزد باز گشوده و یک یزد نوین را به ارمغان آورد.

استاندار یزد ادامه داد: وقتی از نوآوری و فناوری صحبت می‌کنیم کلی گویی نمی‌کنیم به عنوان نمونه یکی از موضوعات مورد پیگیری استان حوزه انرژی خورشیدی بوده که در سال‌های اخیر مغفول واقع شده است.

فاطمی با بیان اینکه اقتصاد یزد می‌تواند تنها با انرژی خورشیدی اداره شود، افزود: در زنجیره تولید برق خورشیدی تمامی حلقه‌ها از تولید پنل خورشیدی تا ذخیره ساز‌های انرژی برق و در پایین دست آن؛ فناوری‌های نوین مالی، رمز ارز‌ها و ماینر‌ها دیده شده است.

وی در ادامه صنعت تولید برق خورشیدی را صنعتی هایتک، کاملا دانش بنیان و دانش پایه و بدون نیاز به آب دانست و گفت: هدف گذاری استان در این حوزه تولید ۲۰۰۰ مگارات برق از انرژی خورشیدی است که بخشی از آن محقق و بخش باقی مانده آن در حال پیگیری است.

استاندار یزد افزود: با بال گردشگری می‌توان علاوه بر ایجاد تحول در اقتصاد یزد، فرهنگ، هویت و اصالت‌های یزد را منتقل کنیم.

 

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از موضوعات مطرح شده در این نشست، اظهارداشت: با افتخار از محل مسئولیت‌های اجتماعی از نوآوران، نخبگان، پیشکسوتان فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی حمایت کرده و اقدامات لازم را سامان می‌دهم.

وی در ادامه با بیان اینکه «سلامت» و «معیشت» دو فوریت استان و کشور است، خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات لازم را سامان خواهیم داد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به عنوان مدیر ارشد استان تفاوتی در توجه و حمایت از احزاب و تشکل‌های سیاسی قائل نمی‌شوم، تصریح کرد: بنده دیروز فعال سیاسی با خط سیاسی مشخص بودم، اما امروز استاندار هستم و همه احزاب و تشکل‌ها از منظر من برابر هستند.

دکتر فاطمی همچنین به دغدغه‌های مطرح شده در خصوص انتصاب مدیران استانی اشاره و خاطرنشان کرد: استانداران پیشنهاد دهنده گزینه‌های مدیریت ادارات کل و پیگیری کننده این موضوع هستند، اما انتخاب نهایی توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری انجام می‌شود.

وی در ادامه آب را فصل مشترک مطالبات مردم استان دانست و خاطرنشان کرد: حل دغدغه‌های استان در حوزه تامین آب پایدار در استان نیازمند انجام یکسری اقدامات و پروژه‌های کوتاه مدت؛ میان مدت و بلند مدت است که تاکنون اتفاقات زیاد و بزرگی در این راستا افتاده است.

استاندار یزد یکی از اقدامات در حال انجام در استان یزد را اجرای خط پدافند انتقال آب عنوان کرد.

وی همچنین از تکمیل و ساخت ۱۴۰ هزار متر مکعب ذخیره آب خبرداد.

استاندار یزد با بیان اینکه امکان تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خطوط انتقال آب از طریق بودجه دولتی ممکن نیست، افزود: برای نخستین بار، در این ۶ ماه اخیر و در قالب پیگیری‌های ملی از طریق وزارت صمت، وزارت نیرو و دفتر معاون اول رئیس جمهور گفتمان موضوع واگذاری معدن برای انتقال آب را مطرح کردم که خوشبختانه این گفتمان در دولت پذیرقته شد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت برای انتقال آب به استان، در حال سپری کردن مراحل نهایی خود است، اظهارداشت: با تحقق این مهم و اجرای خطوط آبی استان می‌توان مسئله‌ی آب استان را در حوزه‌ی آب شرب و بهداشت، صنایع صنعت کم آب و کشاورزی کم آبخواه و پر بازده حل کرده و استان را به یک ثبات و پایداری رساند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..