​ارتقای دانشگاه یزد به ۱۰ دانشگاه برتر کشور

به گزارش یزدی نیوزمعاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه یزد بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی جهان اسلام، در رتبه ۱۷ قرار گرفته است، بیان داشت: در سال ۹۳ و۹۴ دانشگاه یزد توانسته از میان دانشگاه های کشور این رتبه را به خود اختصاص دهد.

 

قاسم برید لقمانی تصریح کرد: موسسات بر اساس شاخص های گوناگون رتبه بندی دانشگاه ها رو مورد بررسی قرار می دهند. در برخی ارزیابی ها تمام آیتم ها لحاظ نشده است که می توانند دلیل بر متفاوت بودن آمارها اعلام شده در رتبه بندی دانشگاه ها باشد.

 

وی به سیاست گذاری دانشگاه یزد در کسب جایگاه دانشگاه های برتر در کشور اشاره کرد و گفت: تیم مدیریتی دانشگاه یزد تمام تلاش خود را برای رسیدن به ۱۰ دانشگاه اول کشور در دوره چهارساله  انجام می دهد.

 

لقمانی با بیان اینکه عوامل متعددی در رسیدن دانشگاه یزد به جایگاه دانشگاه ها برتر تاثیرگذار است، افزود: مقالات علمی و پژوهشی، دانشجوی دکتری، کتب چاپ شده، دانشجوی نخبه، تعداد نفرات هیت علمی، فضای آموزشی وسایر موارد می توانند سبب ارتقای این دانشگاه شود.

 

وی تصریح کرد: ارتقای دانشگاه یزد به ۱۰ دانشگاه برتر در کشور کاری بسیار سخت و دشوار است و نیازمند برنامه ریزی های خاصی و ویژه ای می باشد. امیدواریم در طی چند سال آینده حداقل بتوانیم به رتبه زیر ۱۵ دست یابیم.

دانشجو

 

بخش نظردهی بسته شده است..