معرفی مزیت‌های نسبی استان یزد در گردشگری سلامت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر لزوم معرفی مزیت‌های نسبی استان یزد در حوزه گردشگری سلامت تأکید کرد.

به‌گزارش یزدی نیوز، آخوندی در نشست کمیته گردشگری راهبری سلامت در این نشست با بیان اینکه گردشگری سلامت صرفاً گردشگری پزشکی نیست، گفت: گردشگری تندرستی و طبیعت‌ درمانی از دیگر زیرمجموعه‌های گردشگری سلامت هستند که به این دو جنبه نیز باید توجه شود و مزیت نسبی استان در این سه حوزه باید معرفی شود.

وی همچنین بر لزوم بهبود زیرساخت‌های استان شامل هتل، پرواز و ویزا باید توسط کارگروه‌های تخصصی و احصای وظایف دستگاه‌های مختلف در این حوزه نیز تأکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه باید تور‌های ترکیبی در حوزه گردشگری سلامت استان هم در زمینهٔ درمان و هم گردشگری داشته باشیم، وجود سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران این حوزه را لازم و ضروری دانست.

آخوندی به موضوع تولید محتوا در زمینهٔ گردشگری داخلی در حوزه گردشگری سلامت استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ساماندهی مسافران درمانی در بخش داخلی، باید دفتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت ضمن ارتباط با استان‌های مبدأ نسبت به این مسئله اقدام کنند.

وی ادامه داد: اکوسیستم گردشگری سلامت در یزد پراکنده است که دفاتر فعال در این زمینه باید این اکوسیستم را به هم وصل کنند.

آخوندی بابیان اینکه در سطح استان ۱۰ دفتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت هستند، بر انسجام و تشکل بخشی و ظرفیت سنجی توسط دفاتر در این حوزه تأکید کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..